Jump to content

Polering & voks: Hva bruker dere på dekk?

CSSGT

Recommended Posts

@Napoli

Som såpe synes jeg den var helt ok. Tittet på en video på Youtube og gjorde det samme. Lett spraying med vann, så helle såpe rett på vått dekk.

Skummet noe vederstyggelig. Er mer interessert i langtidseffekten. Om møkka kan spyles bort noen uker før man på med mer såpe.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Hva med dette da ?

https://youtu.be/W-CYvHhTFk8

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Guest Avmønstret#
VannTro skrev for 1 time siden:

Ser den Pinkvin. På fjorden jeg hadde var dekket litt som på en seilbåt(helte utover til sidene), men vi var jo ikke der annet enn ved tillegging.

Slik vi har det nå skal man være rimelig ustø på beina for å havne i vannet :thumbsup:

Flott båt! :-) Ikke at jeg er i prissegmentet men en seilbåt som tilbød samme sikkerhet og komfort når en skal på dekk hadde vært ok ;-) 

Blir spennende å høre hvordan dette middelet holder seg over tid. 

Det skal vel komme anselige mengder nedbør i morgen og med en langhelg på vannet så blir det nok litt møkk å spyle vekk til uka. 

@logos De selger det på Maritim Oslo (Slependen, ved Ikea).
@VannTro Jeg så også den videoen med Aurora-produktene, og det ser jo veldig bra ut.
Nå er ikke båten min så gammel, men den har fått lite vask og kjærlighet av forrige eier på slutten.
Har ligget utildekket gjennom høst og vinter på Vestlandet, det er en del grønske og dritt å ta tak i, så det er nok ingen vei utenom at jeg må ned på knea og skrubbe for å få det vekk.
Har kjøpt en boks Hugos og skal ned i helgen.
Uansett er det veldig deilig å se at skuta sakte men sikkert blir renere & penere etter hvert som man vasker seg rundt :yesnod:

Så håper jeg StarBrite Deck cleaner blir bra til vedlikeholdsvasking utover sesongen :thumbsup:

Redigert av CSSGT (see edit history)

Roger H.

Fersk seilbåtkaptein :)

• 2 år senere...

Jeg gjorde en test av Collinite Fleetwax på guttungens Bever 350 i fjor. Måten jeg gjorde det på var å vaske etter alle kunstens regler først, med både syrebaserte og alkaliske vaskemidler. (Først syre, deretter alkalisk), så gikk jeg over med Collinite etterpå, for hånd. Og deretter vasket jeg over igjen med vanlig Jif båtshampoo for å fjerne evt produktrester nedi antisklien. Ble resultatet voldsomt mye bedre enn starbrite? Vanskelig å si ennå, det ble vel en del blankere. Men det som er sikkert er at det ble inni hampen mye mer arbeid. Greit nok på en liten jolle, men i tvil om jeg ville gjort den jobben på en større båt...

https://bilnerden.no/collinite-liquid-fleetwax-870

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...