Jump to content

Quicksilver Arvor 215 - Bytte av anode/sink?

faust

Recommended Posts

Anoder sitter på påhengsmotor eller hekkaggregat, alt etter hva du har. Har du innenbordsmotor er det som regel anoder i saltvanns kjølekretsen. 

Du må nesten opplyse mere om motor etc. 

Legg gjerne ut bilder så kan de som kjenner din motor "peke". 

Du ser, en anode står som hovedregel alltid i direkte kontakt med annet metall. ? 

Gratulerer som båteier. 

-båten og motorens instruksjonsbok inneholder alltid opplysninger om slikt. 

Takker for info og råd. Leste meg igjennom bok og hentet deler hos Bergen Maritim. Nå er neste utfording den som henger på hekken. Propell og ror gikk helt fint. Den som henger på hekken har for liten bolt så gjengene når ikke over mutter. Den var forøvrig også slik når den ble tatt på land. Noen gode tips hvordan løse dette? Den ligger veldig langt inne og når den neppe med hendene fra innsiden.

Her er 2 bilder som viser hvordan jeg løste dette.

Problemet er å komme til bolten på innsiden. Når du prøver å løsne mutter for ødelagt zinkanode på utsiden, så

går gjennomgangsbolten rundt og du må ha en ganske lang forlenger for å komme til på innsiden for å holde bolten, mens

en annen skrur på utsiden. Det er også koplet på jordledninger på denne bolten, så du risikerer å ødelegge dem.

Slik var det opprinnelig.Anode1.jpg.a4ae3cc7f0017fd982ece5dc3b958ae2.jpgAnode.jpg.9e89f6fba09c9bdcaa3c3dd204cb1c01.jpgHer er min løsning!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...