Kjellg Startet 27.April.2017 Link til dette innlegget Startet 27.April.2017 (redigert) Har en Nb820 Combi som bare har manuelle lensepumper. Har vært inne på tanken med elektriske pumper, men er ennå ikke blitt enig med meg selv. Normalt sett så skal det ikke være noe fare for større innstrømming av vann da jeg har aksling. Men, i tilfelle jeg mister/river av en skroggjennomføring så hadde det vært kjekt å ha en elektrisk pumpe som jeg bare slipper med i rommet. Største gjennomføring er vel på 1,5". Båten kan vel veie opp mot 4 tonn, så spruten kan jo bli stor om en gjennomføring går. Pumpe på 5700 liter/timen ala Rule 1500, holder det? Hva mener dere? Blir vel ca 1,5 liter i sekundet. Redigert 27.April.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 (redigert) Såvidt jeg husker er kravet her minst en manuell pumpe som lenser minst en liter pr. pumpeslag. I en krisesituasjon KAN en miste strømmen. Derfor... Redigert 27.April.2017 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Jeg mener du har feil fokus. Ta tak i problemet ved roten. https://www.redningsselskapet.no/sikker-til-sjos/stopp-lekkasjen/ Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Skru av slangen til kjølevannsinntaket og lukk gjennomføringa så har du en pumpe, så lenge motoren går.. Om slangen ikke går i kjølsvinet så kan en evt lage et t-stykke for formålet med slange ned i svinet og ei kran så en kan skifte over. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 (redigert) Hæ... havnet i feil tråd.... Redigert 28.April.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.