Eureka Startet 27.April.2017 Link til dette innlegget Startet 27.April.2017 Renset nettopp sjøvannsfilteret på D6 motoren, tørket over pakking etc. Så ble jeg brått usikker på plasseringa av tetningsringen. Er det slik: at den ligger med innvendig spor på kanten av filtersatsen? Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Pakningsringen på mitt filter er akkurat slik som på bildet. Dog mindre størrelse på filteret (d1-30) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Takker, det var det jeg trodde heg også.... og mest naturlige. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 -bruker samme tråd til nytt spørsmål: i dag ble båten, VP D6, sjøsatt. Under etterkontroll i motorrom etc så kom det plutselig en klunkelyd fra motorrommet. Hmmm Lyden kom både fra sjøvannsfilteret og varmeveksleren bakerst BB side. Klukkelyden kom av at vannet som sto i sjøvannsfilteret og varmeveksleren rant ut! Altså, ikke inn i motorrommet. Sjøvannsfilteret ble stående helt tomt og sannsynligvis det samme med varmeveksleren. Jeg kan ikke huske å ha opplevd/ merket det før. Eller er det jeg som husker feil? Pleier sjøvannet å stå i filteret, og veksler, når motoren er avskrudd, eller renne ut? Dette skjedde ca 1 minutt etter avstengning av motor. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Helt normalt mener jeg. Har oplevet det samme på flere D6 motorer Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Takker,MajorAndy. -det er rart hvor paranoid man blir når det er 7 måneder siden sist båten ble brukt? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Ofte med god grund, desværre ...0 Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Vær obs på at glasslokket kan løsne fra flensen. Opplevde det etter 8 år.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.