Jump to content

Edit History

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

For meg høres det ut som du ikke oppnår maks hastighet med 670'n.

Jeg har samme motor plassert i en Draco 21. Ja, det er en annen båt, den har et annet skrog, den er noen cm kortere, men jeg antar ca samme vekt. Jeg har Alpha One drev med 1:62 utveksling og 14,5x19 propell (usikker på type). Jeg har følgende uoffisielle hastigheter på forskjellige turtall (målt på slutten av sessongen):

• 25 knop ved 3400 rpm.
  • 30 knop ved 4000 rpm.
  • 38-41 knop WOT (4800+ rpm).

Turtallet er helt klart for lavt med WOT på 4050rpm. Jeg ville ha begynt feilsøking på motor. Dette med tanke på at du oppnår 30 knop ved 4050 rpm, som tilsvarer mine uoffisielle målinger: Noe jeg tolker dit at du har korrekt propell/utveksling på drev.

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

For meg høres det ut som du ikke oppnår maks hastighet med 670'n.

Jeg har samme motor plassert i en Draco 21. Ja, det er en annen båt, den har et annet skrog, den er noen cm kortere, men jeg antar ca samme vekt. Jeg har Alpha One drev med 1:62 utveksling og 14,5x19 propell (usikker på type). Jeg har følgende uoffisielle hastigheter på forskjellige turtall (målt på slutten av sessongen):

• 25 knop ved 3400 rpm.
  • 30 knop ved 4000 rpm.
  • 38-41 knop WOT (4800+ rpm).

Turtallet er helt klart for lavt med WOT på 4050rpm. Jeg ville ha begynt feilsøking på motor. Dette med tanke på at du oppnår 30 knop ved 4050 rpm, som tilsvarer mine uoffisielle målinger: Noe som tyder at du har korrekt propell.

• Create New...