Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

jotto skrev 26 minutes ago:

Det er vel brukervennlighet og grafikk som har blitt trekt frem som fordelene med tablet i denne tråden. Ikke pris.

Samtlige plottere jeg har sett har dessverre skjermoppløsning fra 2001 og brukergrensesnitt fra 1990.

Tja, vet ikke helt... Jeg har Raymarine eS series og har ikke noe problem med skjermoppløsning. Plotterne er også gått langt når det gjelder både oppløsning og brukergrensesnitt. Brukergrensesnitt kan jeg være enig med deg at kunne vært litt bedre. Litt knotete kan det være å finne alle innstillingene, men de er så mange ganger flere en det du får på iPad. I tillegg, i mitt tilfelle Raymarine, så kjører de grafikken på wvga som er mye bedre en fargegjengivelse enn tidligere VGA. Oppløsning, 7 og 9" på 800x480, og 12" på 1280x800. Vet ikke om det er så dårlig det. Vet ikke om øyet klarer å se det om det blir høyere oppløsning på så små skjermer. Uten å ha regnet det ut så tror jeg nesten det er flere pixel pr kvadrat centimeter på plotterne en på en PC skjerm.

Kjellg

Kjellg

jotto skrev 24 minutes ago:

Det er vel brukervennlighet og grafikk som har blitt trekt frem som fordelene med tablet i denne tråden. Ikke pris.

Samtlige plottere jeg har sett har dessverre skjermoppløsning fra 2001 og brukergrensesnitt fra 1990.

Tja, vet ikke helt... Jeg har Raymarine eS series og har ikke noe problem med skjermoppløsning. Plotterne er også gått langt når det gjelder både oppløsning og brukergrensesnitt. Brukergrensesnitt kan jeg være enig med deg at kunne vært litt bedre. Litt knotete kan det være å finne alle innstillingene, men de er så mange ganger flere en det du får på iPad. I tillegg, i mitt tilfelle Raymarine, så kjører de grafikken på wvga som er mye bedre en fargegjengivelse enn tidligere. Oppløsning, 7 og 9" på 800x480, og 12" på 1280x800. Vet ikke om det er så dårlig det. Vet ikke om øyet klarer å se det om det blir høyere oppløsning på så små skjermer. Uten å ha regnet det ut så tror jeg nesten det er flere pixel pr kvadrat centimeter på plotterne en på en PC skjerm.

Kjellg

Kjellg

jotto skrev 22 minutes ago:

Tja, vet ikke helt... Jeg har Raymarine eS series og har ikke noe problem med skjermoppløsning. Plotterne er også gått langt når det gjelder både oppløsning og brukergrensesnitt. Brukergrensesnitt kan jeg være enig med deg at kunne vært litt bedre. Litt knotete kan det være å finne alle innstillingene, men de er så mange ganger flere en det du får på iPad. I tillegg, i mitt tilfelle Raymarine, så kjører de grafikken på wvga som er mye bedre en fargegjengivelse enn tidligere. Oppløsning, 7 og 9" på 800x480, og 12" på 1280x800. Vet ikke om det er så dårlig det. Vet ikke om øyet klarer å se det om det blir høyere oppløsning på så små skjermer.

Kjellg

Kjellg

jotto skrev 14 minutes ago:

Tja, vet ikke helt... Jeg har Raymarine eS series og har ikke noe problem med skjermoppløsning. Plotterne er også gått langt når det gjelder både oppløsning og brukergrensesnitt. Brukergrensesnitt kan jeg være enig med deg at kunne vært litt bedre. Litt knotete kan det være å finne alle innstillingene, men de er så mange ganger flere en det du får på iPad. I tillegg, i mitt tilfelle Raymarine, så kjører de grafikken på wvga som er mye bedre en fargegjengivelse enn tidligere. Oppløsning, 7 og 9" på 800x480, og 12" på 1280x800. Vet ikke om det er så dårlig det. 

• Create New...