Jump to content

Fusking ved gasspådrag. Mercruiser 3.0 forgasser

Nordkapp-king

Recommended Posts

Sikkert andre tråder rundt samme problem, men fyrer løs likevel. 

Mercruiser 3.0 (med forgasser) går fint på tomgang, men når jeg gir gass (fremover) så faller turtallet før det kommer tilbake og øker. Ved lavt turtall er det like før motoren stopper når jeg gasser. 

Har en teori om at dette kan ha noe med blandingsforholdet i forgasser å gjøre (uten å vite hva jeg prater om). I kveld var jeg derfor i båten og gjorde følgende:

- Justerte skrue på forgasser (på tomgang) til den ga max turtall

- Justerte tomgangen (på gassen) til akseptabelt nivå (muligens noe høyt, la den på 900 RPM).

Har ikke fått testet om dette hjelper - men for å unngå å måtte slepes hjem når jeg tester i morgen har jeg følgende spørsmål:

Er det andre ting jeg burde sjekke som kan forårsake dette symptomer (fall i turtall)?

Er jeg på rett spor med justeringen jeg gjorde?

Er tanken om å justere forgasser til maks rpm og så justere ned tomgang korrekt fremgangsmåte?

Som man sikkert kan lese av spørsmålene er jeg ikke noen erfaren mekaniker - så jeg tar gjerne tips med teskje.

Redigert av Nordkapp-king (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...