risaasen Startet 29.April.2017 Link til dette innlegget Startet 29.April.2017 Hei. Kjøpte en Johnson 115hk i fjor. Står på en Ibiza 20". Har et par spørsmål. Den har stått vinterkonservert med en sånn spray som jeg fikk beskjed fra båtbutikken om å sprute inn til motoren kveles. Tok også ut plugger og sprutet en kort dose inn i hver sylinder også. Nå får jeg ikke skikkelig start på den. Den starter og går i 2-3 sekunder og så stopper den. Kommer olje ut ved drev også. Er det olje fra sylinder, eller kan det være lekkasje. Legger ved bilder. Lurer også på hva de andre tingene jeg har tatt bilde av brukes til. Bilde nr. 1 ser ut som en eller annen justerings-skrue på utsiden? Hva er denne til ? Bilde nummer 2 viser oljen som kommer ut. Bilde nr.3 viser en slags rød justeringsskrue. Noen som vet hva denne er til ? Det siste bildet viser en liten messing-skrue for justering. Sitter kun på to av forgasser-inntakene og ikke på den andre siden. Noen som vet hva dette er til ? Luft/bensin blandingsforhold ? Takknemlig for alle svar... Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 oljen er sikkert overskuddet fra vinterkonserveringen. har du forsøkt å skru ut pluggene, rengjøre/tørke og starte på nytt ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Bilde 1 er vel justering av pilotstrålen, med andre ord strålen som viser at du har god kjøling. Er vel vanlig at den er litt treig å få igang på våren etter å ha stått med konserveringsveske. Ta ut tennplugger og tørk av disse godt, og prøv igjen. Har alltid gått greit på de motorene av samme type/prgang som jeg har hatt og gitt samme behandling som din motor har fått, Fint om du gir tilbakemelding på hvordan det har gått. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.