Disease Startet 29.April.2017 Link til dette innlegget Startet 29.April.2017 Det begynner å bli slitt inni båten min. Er en Skilsø 23. Hvordan kan jeg best behandle dette uten å ta ut innredningen? Pusse, beise og så olje? Er mye ujevne farger der nå. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Varmluftspistol å skrape for å få av lakk. Lett sliping. Tynt belegg så pass på å ikke slip igjennom teak laminatet. Så er det bare å lakke eller olje det opp igjen. Hvis du lurer på lakk vs olje, søk på forumet der finns en del tråder om emnet. Jeg malte opp en del store teak flater å beholdt teak listverk å dører etc.. ble meget fornøyd da teak blir litt mørkt når det er inni hele båten. Sitér dette innlegget Link to post
Disease Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Takk. Var mest fremgangsmåten jeg var ute etter. Hva slags olje og/eller lakk brukte du? Ble jo riktig fint. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Jeg bruker International sin teakolje med kinesisk treolje. 179,- på Jula. syns oljet teak lukter fantastisk bra. På bildet er det flere lakkerte overflater som skal slipes og oljes etter hvert. Er midt i oppussing enda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.