Jump to content

Hull i tunnelen til baugpropell? Hva er det?

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Bjørn det ser ut som det har sittet en eldre baugtruster på den glassfibertunnelen tidligere og de hullene er til og feste en sink barre da det sikkert ikke satt sink direkte på den gamle trusteren. Kan være en fordel og ha hvis du har batteri i baugen til trøsteren forbinder den til motoren på innsiden så spiser den ikke så fort opp den som sitter på proppeleren.

Redigert av Vrod (see edit history)

Nå kommer sommeren?

Hei Bjørn jeg skal ta bilde av min for jeg har også en som er montert på den måten og da har de trukket ledning til motor og batteri for jording der fremme, jeg får nok ikke lagt det ut før i kveld for jeg støper glassfiber nå. Nå tittet jeg litt nøyere på bildet dit og der ser det ut som de har malt med polyester rett på toppcoaten på tunnelen hvis det er der hvor hullene er så har de sikkert sparklet hullene og malt over med polyester for litt ekstra heft og styrke. Det er glassfiberduk der så det ville vært helt prima hvis de bare hadde slipt tunnelen først. Men du fikser de ved og slipe hullene litt kone og sparkle de med epoksy sparkel ha en form for teip klart og fyll hullene godt og teip over så det holder seg på plass mens det herder.

Redigert av Vrod (see edit history)

Nå kommer sommeren?

Siden jeg har båten oppe må jeg jo nødvendigvis være i nærheten av fagfolk. Å en av de var tilfeldigvis innom i dag.  Han kunne bekrefte at dette mest sannsynlig var festene til en annen type baugpropell.  

Et øyeblikk så  han...så kom han ut ut med sparkel og grunning.  Dermed var hullene borte. 

Nå trenger du ikke tenke mer på dem..var hans påfølgende ord. En svensk dyktig kar. .

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...