Bjørn Løvjomås Startet 29.April.2017 Link til dette innlegget Startet 29.April.2017 Hei. Pusser litt på jolla mi om dagen. Fant disse to hullene i baugpropell. Hvorfor er de her? Har ikke hatt lekkasje, men noe må jo ha laget disse to hullene? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
bellen Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 (redigert) Er det ståltunell? Kan det være skruehull til zink? Redigert 29.April.2017 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Nei. Det er glassfiber Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vrod Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 (redigert) Bjørn det ser ut som det har sittet en eldre baugtruster på den glassfibertunnelen tidligere og de hullene er til og feste en sink barre da det sikkert ikke satt sink direkte på den gamle trusteren. Kan være en fordel og ha hvis du har batteri i baugen til trøsteren forbinder den til motoren på innsiden så spiser den ikke så fort opp den som sitter på proppeleren. Redigert 29.April.2017 av Vrod (see edit history) Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Ikke umulig det. Har ikke sett hull som et gjennomgående. Vært å rotet rundt tunellen inne i båten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vrod Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 (redigert) Hei Bjørn jeg skal ta bilde av min for jeg har også en som er montert på den måten og da har de trukket ledning til motor og batteri for jording der fremme, jeg får nok ikke lagt det ut før i kveld for jeg støper glassfiber nå. Nå tittet jeg litt nøyere på bildet dit og der ser det ut som de har malt med polyester rett på toppcoaten på tunnelen hvis det er der hvor hullene er så har de sikkert sparklet hullene og malt over med polyester for litt ekstra heft og styrke. Det er glassfiberduk der så det ville vært helt prima hvis de bare hadde slipt tunnelen først. Men du fikser de ved og slipe hullene litt kone og sparkle de med epoksy sparkel ha en form for teip klart og fyll hullene godt og teip over så det holder seg på plass mens det herder. Redigert 30.April.2017 av Vrod (see edit history) Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Siden jeg har båten oppe må jeg jo nødvendigvis være i nærheten av fagfolk. Å en av de var tilfeldigvis innom i dag. Han kunne bekrefte at dette mest sannsynlig var festene til en annen type baugpropell. Et øyeblikk så han...så kom han ut ut med sparkel og grunning. Dermed var hullene borte. Nå trenger du ikke tenke mer på dem..var hans påfølgende ord. En svensk dyktig kar. . Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vrod Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Det er jo helt supert. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.