Jump to content

Erfaringer med Viknes 770

Juksakall

Recommended Posts

Du skriver ikke hva du skal bruke båten til.

Hadde en slik fra midten av 90tallet. Vi var 2 voksne og 3 unger ombord og ene sommeren hadde vi sågar 21 overnattinger.

En bekjent har en 770 i sjarkutgave som går døgnet rundt. Nå er det den tredje Yanmarmotoren han har. Bytter de ut når timetallet sier ifra kontra å overhale. Får god innbyttepris da det er få av de på bruktmarkedet. De første årene kunne de bli levert med alt fra 74 hk og oppover. Vi hadde en Yanmar 105hk med sluring og var godt fornøyd med den farten og forbruket. Senere ser jeg de har blitt levert med 140hk som maks. Vi har det så forbasket travelt.

De første årene ble det solgt noen for selvinnredning. Noen laget alt selv mens andre tok innredningspakke fra produsent. Båten står ganske høyt i pris, da de er ettertraktet. Brukte utstyr fra øverste hylle som gjør til at det var lite problemer men prisene ble jo deretter. Hvis det er original drivstofftank er det avtapping via pung. Ikke få som fortsatt holder på den løsningen. Hvis det er den store skyvetakluken bør du sjekke om den fortsatt er tett når det regner og blåser. Ikke alle som monterte disse selv skjønte helt alle detaljene for å holde vannet ute.

Lett å manøvrere inn og ut av havn. Ser de ble levert med baugpropell senere. Jeg hadde aldri behov for noe slikt. Men jeg ferdes mye på sjøen i jobbsammenheng og vant til å manøvrere.

Må innrømme jeg stadig kikker etter en pent brukt fra samme tiden. Vi er bare to igjen i husstanden nå, så da passer en slik. 

Vet ikke om du ble så mye klokere?

Redigert av Gudrun (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...