Medusa Startet 30.April.2017 Link til dette innlegget Startet 30.April.2017 Jeg ønsker å merke ankertauet en meter før ankeret kommer inn for å kunne stoppe vinsja i tide. Er det noen som har tips til hvordan man kan lage et slikt merke? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Eg har tredd en tynn, myk taubit gjennom mine teine tau for å markere avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Eller du kan bruke et strips. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Du kan sikkert farge med spray også. Det vurderer jeg å gjøre. Eventuelt merke med teip. Kan kanskje være like enkelt ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
sigdy Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Jeg har en i likhet med mange andre en Engbo vinsj. Ankertauet har en surring av tynn koppertråd like før ankeret er oppe. Når denne passer en sensor så vil farten på vinsjen automatisk reduseres. Tips: surring med koppertråd, kanskje din vinsj har samme finessen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Hvis du kun er ute etter et visuelt merke foreslår jeg en bendsling med nylåntråd i ønsket farge. Sitér dette innlegget Link to post
slendrian Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Stemmer i for bendsling eller spraymaling. Er du petimeter er det vel bare bendsling som gjelder? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Du verden , her var det mange gode tips, så takk for det. Falt spesielt for din løsning, Fjordland. En liten myk taubit med skarp farge gjennom en kordel tror jeg kan funke bra... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 sigdy skrev for 19 timer siden: Jeg har en i likhet med mange andre en Engbo vinsj. Ankertauet har en surring av tynn koppertråd like før ankeret er oppe. Når denne passer en sensor så vil farten på vinsjen automatisk reduseres. Tips: surring med koppertråd, kanskje din vinsj har samme finessen. Du bør absolutt gå for dette om du har vinsj av nyare dato. Ingen grunn til ikkje å utnytte finessen. I tillegg kan du bensle med skarp farge sjølvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.