Sampo Startet 30.April.2017 Link til dette innlegget Startet 30.April.2017 Får ikke gnist når jeg trykker inn knappen. Funka i høst. Noen tips om årsak til feil?? Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 (redigert) Batteri? Har brennere som bruker batteri, men også brennere som ikke trenger det. Vet ikke hva som er på denne. Redigert 30.April.2017 av Shore (see edit history) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Hakkannen Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Hvordan har den fungert tidligere, har det kommet et tydelig knepp når du har trykket på bryteren eller har det bare vært å trykke inn bryteren til den bunner for å få gnist? Kommer det vanligvis kun en gnist per trykk eller kommer det mange hvis du holder bryteren inne? Hvis det første er det sannsynligvis piezotenning, altså uten batteri. Da kan det gjerne være ledningsbrudd eller dårlig kontakt et sted som er synderen. Hvis det siste er det batteridrevet gnist. Ofte er batteriet plassert under en rund luke eller bak bryteren. Sannsynligvis er det skruluke, altså må du skru luka/bryteren ut for å kunne dra ut batteriet for skifting. Vanligvis er batteriet av typen AA eller AAA, det har det i alle fall vært i de jeg har vært borti. Sitér dette innlegget Link to post
Sampo Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Ut fra det du forklarer så er det piezotenning. Skal sjekke om ledningsbrudd eller dårlig kontakt. Takker for gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 (redigert) Jeg har samme kokeapparat (bare andre dreieknotter), så det var vel batteriet ditt som var dårlig? Det er et vanlig 9V batteri i mitt. Mitt apparat var sist i bruk i 2003 og funket da (tror jeg). Men ifølge holdbarhetsdatoen på batteriet var det vel på overtid selv da, for det ble nok produsert på 80-tallet Jeg har et problem med kjelestativet. Det virker som det stammer fra en annen modell, for endespissene passer ikke inn i "hengslene". De går over. Hvis jeg bøyer endene i permanent vinkel nedover så passer de jo på et vis. Merkelig. Evt. bygge opp hengselstykkene litt, med lengre skrue og mellomlegg. Redigert 26.Juni.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 (redigert) Ser at årsaken til at risten min ikke passer helt i holderne er at det er feil rist. Den er nok til et parafinapparat der risten sitter 1-2 cm høyere og holderne i hver ende er litt lengre. Så holderne må forlenges litt opp. Ser at risten til trådstarter samt sprengskissen under har ekstra avstivere på hver side som min rist ikke har. Her et Optimus parafinapparat med maken rist som min, og med litt lengre holdere til rista: Her er forøvrig sprengskisse med delenr. over apparatet og mange andre gasskokeapparater. http://www.fogas.se/sprangskisser/gasolapparater/ Redigert 23.Oktober.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.