Jump to content

Mariner 30hk, er dette 2002 modell?

Tohatsu1

Recommended Posts

Truet med sak,fikk heve kjøpet. Vi avtalte at han skulle ha med bankremisse. Denne fikk jeg,men når jeg sjekket den var det et helt annet navn på den enn mitt. Prøvde jaggu å lure meg på nytt!   Ble til at vi lånte en pc på stedet vi møttes og jeg overvar og filmet mens han gjorde overføringen på nettbank. Puuuhh....godt å være ferdig. Skulle vel egentlig anmeldt ham.

Ingar skrev for 5 timer siden:

Hvilken grunn ga han for å ha oppgitt feil årsmodell?

Han påsto han hadde rett og at jeg var gal,samtidig som han kom helt oppi ansiktet mitt og truet med juling.  Angrep er beste forsvar.  Jeg kontaktet dem som solgte ham båten og fikk bekreftet at de hadde solgt ham en 93/94 modell.  

Knurrbart skrev for 2 timer siden:

Ja slik som du oppfører deg er det ikkje  rart det blir konflikt. Alle historier har minst to sider.

Så trådstarter er gal fordi han hevder at båt og motor er fra 94 når den virkelig er fra 94? Jeg hadde også blitt rimelig forbanna på selger om han hadde prøvd å lure meg på denne måten. Er ikke alle som er vandt med båt og båtmotorer som kan sjå om båt og motor er fra tidlig på nittitallet eller totusentallet. 

Jo han sier nå selv han både truet og filmet. Oppfører seg tåpelig her og med en voldsom aggresjon heilt unødig, ikkje rart selger og ble forbannet. Kjenner godt til typen. Bruker seg voldsomt i alle retninger og hevder det er andre som er truende. Tilspissede situasjoner slik kommer ikkje av seg sjøl og er vanligvis fremprovosert. 

Du legger nå til grunn at den ene parts historie er korrekt. Hvorfor så overbevist om at det er svindel som dere sier?  Og hva er da motivet og vinningen? prisforskjellen er omtrent ikkje eksisterende her  samt kjøper faktisk fikk et mykje bedre og meir attraktivt produkt enn først antatt. Og hva hjelper det å oppføre seg som en gal og hisse seg opp i alle retninger som første reaksjon? bruker det løse problemer? Er det slik du håndterer 'reklamasjoner' . Og hvorfor forsvare denne sjekk ingenting overhodet før kjøp og sluk alt selger sier  men sjekk alt i heile verden etter kjøp strategien? det er nettopp slik svindlere opererer. 

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...