LALUNA II Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Godt å høre dere er kommet til det blide sørland Trist med sånne startproblemer men nå er tank renset filter byttet så forhåpentlig blir det en feilfri sesong videre da de vanligste feilene allerede er forsert Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lurvetass Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Takk for det Laluna II. Gode ønsker mottas. Hmm det med bilder var ikke så enkelt likevel. Må lese litt skjønner jeg Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Utrolig bra at du kom deg avgårde med slike problemer. Mange ville gitt opp før den tid. Bra jobbet. Etappene videre nå blir en ren lek. Masse flott vær. Lite vind. Finnes ikke sjø av betydning. Når det gjelder bilder er det blitt ganske enkelt nå i denne nye versjonen av Bp. Bruker du mobilen så er det stort sett bare å trykke på " velg filer" knappen. Da åpner Bp galleriet på telefonen din. Så kan du bare velge hva du legger inn. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Du kan også rett og slett kopiere bildet (fra hvorsomhelst) og lime det rett inn i innlegget. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 (redigert) Hvordan legge inn bilder Vi prøver et videoklipp her så kanskje det hjelper noen på vei Samme måten på mobiltelefoner bare finnne ut hvilken mappe bildene er i så klikk på dem så de kommer med ..Lykke til Redigert 6.Mai.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 (redigert) Er det dere som er RUTH 4 på AIS ? Redigert 6.Mai.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lurvetass Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Nei, har ikke ais. Dagen startet bra etter god natt. Handlet litt etter frokost og fikk vasket litt i båten. Fikk ut mye dritt i motorrom så lukta ble bedre. Tappet ut litt vann og skitt fra forfilteret og tenkte det var litt rester etter gårsdagen. Oppstart gikk bra og fantastisk flott tur gjennom blindleia. Gikk ut i fjorden ved lillesand og kruset nordover. Litt sjø, men gikk flott. Ren båtlykke. På høyde med Grimstad kom ny alarm. Vann i diesel. Gikk for sakte fart innover mot land. Og innafor noen holmer var det et bryggeanlegg med service, dieselpumper og noen som jobbet med bryggene. Fikk lov å legge til for å forsøke filterbytte. Forfilter helt fult av dritt og vann. Og det andre fikk jeg ikke av. Spurte forsiktig gutta på brygga om noen av dem hadde filteravtager. Det viste seg at han ene var mekaniker og både hjelpsom og flink. Det ble byttet filter, sugd opp noen liter diesel fra bunn av tanken. Dobbeltsjekket og så etter et par timer var vi på vei igjen. Snakk om å ha flaks. Bare kjøre mot land på en lørdagskveld og finne hjelpsom mekaniker på første brygge. Etter omtrent en times kjøring på nesten flatt hav kom neste alarm. Utrolig. Nå tenkte jeg det var slutt på eventyret og bare å ringe redningsskjøyta. Men tenkte jeg fikk forsøke sjøl først. Tappet grovfilteret og det var helt fult av vann. Så nød drenerte jeg motorfilteret med sensoren. Fikk ut en halv kopp vann. Luftet og kjørte et kvarter. Ingen feilmelding. Tappet grovfilteret igjen, fortsatt litt vann. Økte til en halv time før ny tapping. Litt vann, men bre å tappe og kjøre. Ble tapping hvert 45 minutt og nattkjøring. Men kom oss til hjemhavn uten flere alarmer. Er nok litt i tenkeboksen etter dette. Hvordan bør selger kompensere noe sånt? Han påstod at tanken var gullande rein. Nå er det kvelden i hjemmehavn. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Key Freak Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 I annonsen fremheves det til de grader at båten er i tipp topp stand. Omfattende bruk av caps lock er en dårlig uvane, forøvrig... Selger fremstår ikke akkurat som særlig troverdig etter den starten og slutten du fikk på henteturen. En form for kompensasjon ligger i kortene her, og det starter vel på femsifret. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
fluefiskeren Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Enig, du skulle hente en båt som etter avtalen skulle stå klar, sjekket og nyvasket da du kom. Diesellukt/søl i motorrom er aldri et godt tegn, virker som selger har hatt problemer med vann i diesel selv, og da er det uforsvarlig å sende dere avgårde med kjennskap til dette! Nei, her hadde jeg krevd kompensasjon for nødvendig tømming og rens av tanker. Synd du fikk en lei start med den nye skute, men etter å ha løst dette kan du nyte livet ombord i nybåten. Gratulerer med ny skute:-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Det var da veldig mye kluss her Trodde de renset tankene dine i Stavanger .....hvor kommer vannet og dritt fra da Blir litt spørsmål frem og tilbake her Forrige eier får ordne opp her så håper dere får til en løsning som dere begge kan leve med en blir jo skeptisk når så mye er gjort og så viser det seg at problemet er der fremdeles Lykke til Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lurvetass Svart 7.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Ja, båten skulle jo være helt strøken, lite brukt og ingen feil. Nå virker det som dette er ganske oppskrytt. I tillegg holder ikke startbatteriet på strømmen og er tomt etter en natt. Første natta lå vi på landstrøm og hadde ingen problem. Men nå etter en natt uten så var det helt dødt. Og batteriene var jo 100 % det var jo sjekket sa han. Har sendt melding om at vi må ha en alvorlig prat i morgen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 I annonsen med store bokstaver for anledningen: LEVERES NYPOLERT, STOFFET MED NYOLJET TEAK INNVENDIG OG UTVENDIG. NYSERVET AV VOLVO PENTA VERKSTED; MOTOR OG DREV POLER OG BUNNSTOFFET, KLAR TIL BRUK. Er vel ikke akkurat din opplevelse! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Roger jo Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Det er vel en common rail-diesel og da tåler den ikke vann i dieselen. du var heldig som bare ødela en injektor. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
lurvetass Svart 7.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Da har jeg snakket med selger og han er veldig lei seg for at vi har opplevd dette. Han har lovet å avtale med lokal Volvo Penta verksted om å løse problemene i morgen tidlig . Så da håper vi alt ordner seg til det beste. Han beklaget veldig og spesielt overfor rederinnen. Kanskje dette blir sak som viser hvordan seriøse folk løser ting til det beste for kundene. Tester å legge inn bilde fra en del av turen hvor alt fungerte bra med hekkbølge i kveldssola. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Guzzi Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Synd du fikk så dårlig start på livet som eier av en Sun Cruiser, men du har i alle fall valgt en fantastisk båt. Jeg startet fjerde sesong med min nå, og blir bare mer og mer fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Dette hørtes slett ikke gøy ut. Jeg tror jeg hadde tømt hele dieseltanken. Sugd ut til rene beholdere og fått den grundig rengjort. Må jo ligge noe vann i bunnen men kanskje de ikke har fått det ut ved bunnsuging. Tapper du over på noe gjennomsiktige plastdunker ser du fort om diesel er fin eller ikke. Det som er bunnslam er da bare å levere til miljøstasjonen og tanken kan rengjøres skikkelig. Håper du får motoren i stand og at dette slutten på problemene og ikke starten! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
LALUNA II Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Godt å høre det er bra dialog så det ordner seg nok ...flott hekkbølge Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lurvetass Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Da har jeg snakket med de som drev marinaen hvor vi var og fikk hjelpe av han hyggelige og flinke servicemannen. Var redd for fortelle hvor og hvem før jeg hadde snakket med dem. Var jo utrolig sammentreff og rart ingen her har kommentert det. Men vi traff Hasla Marine Senter. Og mannen som hjalp oss på brygga var servicemekaniker der. Utrolig at med problemer med nykjøpt Marex treffer vi ikke bare en mekaniker på en brygge som hjalp oss, men det var jo der Marex båtene ble jo produsert der tidligere. Med den holdningen de hadde der må det være et av de bedre servicesteder for båter i Norge. Her er link til hjemmesiden deres: http://www.marexservicesenter.no/ Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
LALUNA II Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Flott service fra servicemannen kjekt å vite det er noen som stiller opp for båtfolket når det trengs Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
hanto1 Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Båten er 9 år gammel og ny koster vel ca en mill mere enn kjøpesum. Finner da kritikk for en uheldig dieselfylling der man uvitende har fått vann smålig. Dette har ikke noe med dårlig vedlikehold og gjøre. Kjedelig sak ja, men kan ikke se noe grunnlag for erstatning så sant ikke kjøper har lagt ut for mekaniker og deler. kjenner for ordens skyld ikke noen av partene. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Har alltid tenkt at fylling tidlig på sesongen kan være risikoidrett, og det blir vel noen fyllinger på en sånn tur... Så jeg vet ikke. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Bør ikke være risiko hvis du fyller i havner der det er traffic jevn og trutt de fleste er flinke til å kontrollere tankene sine Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lurvetass Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Uansett. Selger tar ansvar og vi får hjelp. Regner med at dette går bra tilslutt. Selger kommuniserer med lokal VP verksted og noe av det siste han var at det viktigste er at kona og jeg blir 100 % fornøyd. Avslutter innleggene i denne tråden herfra nå så kan jeg legge inn en oppdatering etterhvert når alt har landet. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Frissy Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Så bra at det virker bra nå. Ønsker deg en riktig god tur og håper du nå slipper flere utfordringer på veien. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Da har omsider denne historien fått sin ende. Vanninnsiget i dieseltanken fortsatt og fortsatte. Vi tørket tomt og tørt fire ganger om dagen men etter noen timer var det nytt vann i tanken og slik fortsatte det hele tiden. I tillegg var det vann inn i dørken under stikk kabinen og ved pentry. Vet ikke om det var noen sammenheng, men lett å tenke at det var en skade ett eller annet sted i skroget under vannlinjen. Vi hevet kjøpet etter en uke med dieseltørk og dette ble akseptert av selger. Han var veldig lei seg for at vi hadde opplevd dette og kompenserte også endel av våre utgifter i forbindelse med kjøpet. Hadde båten vært like bra som han har vært hyggelig og innstilt på å rydde opp etterpå så hadde alt vært perfekt. Pengene er tilbakeført sammen med kompensasjon, han dekker returtransport av båten og regningen fra de som forsøkte å hjelpe med problemene i hjemmehavna. Veldig bra synes jeg og ingen bør være redd for å handle hos han. Nå er vi på utkikk etter ny båt. Nesten en måned forsinket. Vi tenker fortsatt åpen og planende båt på ca 30 fot så tips mottas. Vi er heller ikke skremt av Marex 290 og synes fortsatt det er flotte båter. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.