Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

Man kan si at for å finne ene posisjonslinjen er det kun en tidsforskjell mellom ett par av sendere (jeg var upresis i går). Det er vel dette som menes med tidligere innlegg med at basisen i systemet er tidsforskjellen mellom to signaler. Men dette alene gir jo ingen eksakt posisjon.

For å finne hvor langs denne posisjonslinjen man er trengs det ett par sendere til som gir en annen posisjonslinje.  Der de to posisjonslinjene krysses ("krysspeiling" kan det jo da kalles - men ikke direkte mellom to rette linjer som krysses som i en visuell peiling eller radardstråle til fast punkt etc. ) så har man sin faktiske posisjon.

Så er resten opp til sematikken vil jeg mene og tro :)

Ventus

Ventus

Man kan si at for å finne ene posisjonslinjen er det kun en tidsforskjell mellom et par av sendere (jeg var upresis i går). Det er vel dette som menes med tidligere innlegg med at basisen i systemet er tidsforskjellen mellom to signaler. Men dette alene gir jo ingen eksakt posisjon.

For å finne hvor langs denne posisjonslinjen man er trengs det et par sendere til som gir en annen posisjonslinje.  Der de to posisjonslinjene krysses ("krysspeiling" kan det jo da kalles) så har man sin faktiske posisjon.

Så er resten opp til sematikken vil jeg mene og tro :)

• Create New...