Trikkern89 Startet 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2017 Hei. Solgte i fjor en båt og han som kjøpte den skulle fjerne den etter 1 ukes tid. Båten står fortsatt på min plass og eier av båten svarer ikke . Jeg går utifra at jeg ikke kan fjerne båten selv . Hva gjør jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Kan du ikke kontakte ansvarlig for havnen den ligger i? Forutsatt at den ligger i ei havn da som er styrt av noen. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Som sinvano sier snakk med havnesjefn/havnevakt så kan de fjerne den? her i havna blir ukjente uvelkommne båter løftet på land etter 1 -2 uker avhengig av størrelsen på båten Om det er ei jolle så hadde jeg tatt den opp på land selv.. Om den har ligget der siden ifjor over flere måneder hadde jeg fått den løftet på land og låst den med lapp om tlf nr for opplåsing eventuelt krav om leie av båtplass alt etter hvor snill du er ?? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 (redigert) Noe sier meg att denne båten ikke utgjør noe særlig verdi og er på grensen til å være ett forurensningsproblem. Siden ny eier ikke gidder å hente båten slik det er nå så kommer han nok ikke løpene for å betale løftekrav og senere regningen for sanering av båten. Håper dere i det minste har skrevet en kjøpskontrakt på en servett. Jeg tror nok havneeier kommer til å holde deg personlig ansvarlig for utgifter denne båten påfører havnen da du har latt ny eier disponere din båtplass. Tror nok jeg hadde tatt meg en tur ombord for å sjekke hvordan det er med flyteevnen. Sekker den på din plass kan du fort få ett problem spesielt hvis du ikke har en salgskontrakt. Selv da vil nok havnen holde deg ansvarlig da du ikke sørget for at båten ble fjærnet fra din båtplass etter den ble solgt. Redigert 1.Mai.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trikkern89 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Har skrevet en kjøpskontrakt og den er ikke verdt mer en 14 000 kr . Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Har kjøper betalt kjøpesummen eller er det kun skrevet kontrakt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Trikkern89 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 (redigert) Har fått penger for båten . Redigert 1.Mai.2017 av Trikkern89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Trikkern89 skrev for 6 timer siden: og eier av båten svarer ikke . Hva betyr det? Finn først ut, gjennom havnesjefen, hva konsekvensene kan bli. Få satt en deadline og kontakt eier av båten. Ring, send sms hvor du opplyser at innen dato xxxx må båten fjernes eller så xxxx på din regning, noe som fort kan koste xxxx,-. Videre at regning for årets båtplass er kr xxxx er forfalt og du forventer å få på konto asap om båten ikke er borte i løpet av neste uke. For å være "grei" og tilby en alternativ løsning ifht å hente båten kan du evt. tilby deg å overta båten gratis, men det må være skriftlig, dette for at ny eier skal unngå å pådra seg nye utgifter, og selvsagt forutsatt at du selv har en løsning på hva du skal gjøre med båten. Pengene for båten er betalt for lenge siden og det kan tenkes at ny eier tenker det er en grei deal med de 14 000, - hvis han slipper mer mas med båten og er garantert å ikke få noen nye utgifter med den. Da vil han også kunne sette strek over sommerens regning for båtplass på xxxx,- kroner. Om han ikke svarer, send brev rekommandert. Du kan også prøve sosiale media, hvis han er på sånne. Og bor han ikke for langt unna så går det kanskje an å snakke med han ved personlig oppmøte? Lykke til. Synd når et salg ender sånn, får håpe det ordner seg. Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Som @Pinkvin sier: sett en rimelig deadline, kanskje på en måned dersom det er mulig, og informer om konsekvensene skriftlig til kjøpers folkeregistrerte adresse. Jeg hadde en episode for noen år siden angående å få noen til å hente sine møbler og saker fra en leilighet jeg skulle pusse opp, og dette var rådet fra advokat. Gi de en rimelig frist, forsøk kontakt på telefon/SMS, og send skriftlig varsel til vedkommendes folkeregistrerte adresse. Sjekker de ikke posten sin der, så kan ikke du klandres for det... Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
boble65 Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Er jo litt merkelig at noen betaler penger for en båt og ikke henter den og ikke gir lyd ifra seg. Skulle jo egentlig tro det har skjedd no med kjøperen. Er det stor båt? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 (redigert) Han har sikkert daua. Selg den en gang til! ?? Helt seriøst. Ta det med foreningen/havnestyret. Edit: ikke nødvendigvis kommersiell havn nei... Sorry. Er det din private havn? Redigert 2.Mai.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann Siri Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 pipe skrev for 17 timer siden: Noe sier meg att denne båten ikke utgjør noe særlig verdi og er på grensen til å være ett forurensningsproblem. Siden ny eier ikke gidder å hente båten slik det er nå så kommer han nok ikke løpene for å betale løftekrav og senere regningen for sanering av båten. Håper dere i det minste har skrevet en kjøpskontrakt på en servett. Jeg tror nok havneeier kommer til å holde deg personlig ansvarlig for utgifter denne båten påfører havnen da du har latt ny eier disponere din båtplass. Tror nok jeg hadde tatt meg en tur ombord for å sjekke hvordan det er med flyteevnen. Sekker den på din plass kan du fort få ett problem spesielt hvis du ikke har en salgskontrakt. Selv da vil nok havnen holde deg ansvarlig da du ikke sørget for at båten ble fjærnet fra din båtplass etter den ble solgt. Hvorfor blir trådstarter ansvarlig? Dette blir jo ca. det samme som at noen har satt båten fra seg. Det er vel kjøper som har ansvaret for å hente båten så sant ikke levering er med i salget. Uansett så er det jo riktig vei å gå å kontakte havnen når kjøper ikke har gitt lyd fra seg. Eneste jeg kan tenke meg kan bli et problem er hvis trådstarter fortsatt leier plassen, men det bør vel gå an å løse det på en måte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.