Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg har en relativt ny kalesje på Saowanee. Den passet bra helt til jeg satt den på før sjøsettingen i år. Plutselig var det ikke mulig å lukke den ene glidelåsen på siden fordi duken var for stram. Det manglet minst ca en til to cm. Den var også veldig stram i bakkant, nesten umulig å få på. Denne kalesjen har bare ligget på hylla i garasjen i vinter uten å bli vasket eller behandlet på noen måte. Nå plutselig etter noen uker på sjøen går glidelåsen lett igjen. Så jeg tror på det med regn + sol + strekk . . . . .

Jeg ville ventet og sett an litt før jeg gjør noen drastiske endringer på kalesje eller stenger. Det går sikkert an å ordne en litt provisorisk løsning med strekk på duken i bakkant for en stund(?).

NilsPils

NilsPils

Jeg har en relativt ny kalesje på Saowanee. Den passet bra helt til jeg satt den på før sjøsettingen i år. Plutselig var det ikke mulig å lukke den ene glidelåsen på siden fordi duken var for stram. Det manglet minst ca en til to cm. Den var også veldig stram i bakkant, nesten umulig å få påDenne kalesjen har bare ligget på hylla i garasjen i vinter uten å bli vasket eller behandlet på noen måte. Nå plutselig etter noen uker på sjøen går glidelåsen lett igjen. Så jeg tror på det med regn + sol + strekk . . . . .

Jeg ville ventet og sett an litt før jeg gjør noen drastiske endringer på kalesje eller stenger.

• Create New...