Jump to content

Edit History

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen. Bruk bensinfilter.

Demonter, inspiser, rengjør alle impliserte deler. Sjekk at ikke flottør sitter fast av seig olje eller har lekkasje. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Funksjonen kan også testes med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker som den skal.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

Nøyaktighet påkrevet da det kun er +- 1mm toleranse.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen. Bruk bensinfilter.

Demonter, inspiser, rengjør alle impliserte deler. Sjekk at ikke flottør sitter fast av seig olje eller har lekkasje. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Funksjonen kan også testes med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker som den skal.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

Nøyaktighet påkrevet da det kun er +- 1mm toleranse.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen.

Demonter, inspiser, rengjør alle impliserte deler. Sjekk at ikke flottør sitter fast av seig olje eller har lekkasje. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Funksjonen kan også testes med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker som den skal.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

Nøyaktighet påkrevet da det kun er +- 1mm toleranse.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen.

Demonter, inspiser, rengjør alle impliserte deler. Sjekk at ikke flottør sitter fast av seig olje eller har lekkasje. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Test funksjonen med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker som den skal.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

Nøyaktighet påkrevet da det kun er +- 1mm toleranse.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen.

Demonter, inspiser, rengjør alle impliserte deler. Sjekk at ikke flottør sitter fast av seig olje eller har lekkasje. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Test funksjonen med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

Nøyaktighet påkrevet da det kun er +- 1mm toleranse.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen.

Demonter, inspiser, rengjør. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Test funksjonen med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

Nøyaktighet påkrevet da det kun er +- 1mm toleranse.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen.

Demonter, inspiser, rengjør. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Test funksjonen med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom.

Når pumpa blir hard er det pga flottør-ventilen stenger og virker.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved suge-høyde i hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss. Ikke bruk for mye seig olje som laver seige bevegelser på funksjonen.

Demonter, inspiser, rengjør. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Test funksjonen med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det gjennom / over.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved for hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Feil på flottør-høyden og feil på flottør-ventilen er to forskjellige ting.

 

Flottør-ventilen åpner og stenger for bensin til flottør-kammeret. Feil her gjør at motoren flommer over av bensin. Det renner og renner.

Årsaken er slitasje eller smuss.

Demonter, inspiser, rengjør. Nye deler finnes ofte som sett. Nål og sete.

Test funksjonen med gasseren ute, ved å pumpe med blæra til den blir hard. Blir den ikke hard, renner det over.

 

Feil på flottør-høyden gir feil nivå på bensinmengden i flottør-kammeret og derved for hoved-dyse.

Motoren suger for lite eller mye bensin.

Riktig høyde finnes som mm-mål oppgitt i spesifikasjonene for motoren.

Måles som regel som avstand mellom kant på flottør-kammer og flottør når ventilen stenger.

Justeres ofte med tang på nålfestet.

 

Er disse to ting i orden, har du løst problemet.

Håper dette var til hjelp.

God sommer.:thumbsup:



×
×
  • Create New...