Kyst1 Startet 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2017 Jeg har en ENO gasstopp med 2 bluss som ikke tenner. Har forsøkt å bytte batteri uten at det hjalp. Byttet så hele batteriholderen, men får fortsatt ikke gnist. Noen som har noen forslag ? Har ikke hatt på gass når jeg har forsøkt - må man det ? Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
tilplan Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Har ikke fungert hos meg heller så lenge jeg har hatt båten, men det fungerer jo også med en lang lighter. Jeg har kun prøvd å bytte batteri. Hadde jo vært bra om noen hadde tips for en enkel fiks om den finnes. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Hører du piezo-tenneren når du holder knappen inne? Altså den tikkelyden ca en gang PR sekund.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Vår skal kobles til 12v kurs. Har aldri brydd meg, fekk høyra det var svakhet med slike , så vi har bare brukt lang lighter. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kyst1 Svart 2.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Helt stille... Ut ifra andres erfaringer ser det ut som det blir lighter :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Wallas Service Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Skal det ikke slå en gnist mellom 2 pinner like ved brenneren? Om avstanden her er for lang, vil det ikke bli gnist. Om pinnene er tilsmusset kan det også bli problemer med gnist. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Key Freak Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 (redigert) Vi har også brukt lighter siden vi kjøpte båten i 2010. Komfyren kan visstnok kobles til 12v, men det gidder jeg ikke. Redigert 2.Mai.2017 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Aero Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Samme erfaring, kjøpte ny, fikk svakere gnist etterhvert, bytte batteri et par ganger og ingen forskjell. Var nesten ikke brukelig etter et par-tre sesonger. Tok den inomhus og koblet fra kabelsko: stort sett alle koblinger var irret ! Rengjør, evt pusse med fint sandpapir, spray på litt olje på boks (5-56 eller lignende) på alle koblinger og monter sammen igjen. Om ikke akkurat gnistføyka sto så var den i hvertfall som ny igjen :-) Tar bilder med mobilen før jeg starter så er det enkelt å koble sammen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Støtter Aero, gjort det samme ? Sitér dette innlegget Link to post
snuska Svart 3.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Hadde samme problem selv, hos meg var tenneren/bryteren ødelagt (Det sitter en pære inni som er vrien å bytte). Mål med et voltmeter om du får strøm fram til bryteren og gjennom når du trykker den ned. Jeg kjøpte ny bryter hos Maritim Kristiansand for 179,- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.