Jump to content

Viksund Family 24 fot, hvordan få løs stevnbeslag?

Martin Blomberg

Recommended Posts

Men på bildene ser det jo ut som det er en bolt med mutter på det nedre festet. da er det ikke greit å få skrudd av stevnsbeslaget dersom ikke denne bolten kan skrues bort fra innsiden. Hva slags båt og modell er dette? På min Saga27 var det bare å skru ut to bolter og skru beslaget av hylserører, standard gjengeretning.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Båten er en Viksund Family 24 fot. Det er vridbart propellanlegg i båten (Marna). Motor er Perkins 4.107.

Jeg har fått ut begge boltene. På bildet er den nederste fremdeles i men den er altså ute nå. Det var bare å skru dem ut .

Det er lekkasje inn i svinkjølen fra dette stedet. Derfor prøver jeg å demontere stevnbeslaget for å sjekke om det er mulig å se hva som årsaker lekkasjen.

Når jeg skrudde ut boltene så kom det ut (regn)vann dryppende fra de hullene. Regnvannet lå i svinkjølen etter kraftig regnvær.

Når jeg forsøker å vri på beslaget mot eller medsols så lar det seg ikke rikke av flekken. Dønn fast.

Så:

1 Hva skal jeg gjøre for å kunne skru av stevnbeslaget ?

2. Kan lekkasjen ene og alene være gjennom bolthullene?

Kommentar fra moderator: Fabrikat/modell lagt til i tittel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...