Martin Blomberg Startet 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2017 Jeg har fått ut boltene helt fra stevnbeslaget. Men selve beslaget sitter fremdeles helt fast. Hvilken vei skal man skru stevnbeslaget for å løsne det: mot eller medsols ? Og hva skal jeg gjøre for klare å skru på beslaget i det hele tatt? Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 (redigert) skal dras rett ut så vil hylserøret følge med må selvfølgelig løsne pakkboks først Redigert 2.Mai.2017 av båt 45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Så spørs det jo hvordan hylserøret sitter inni båten. Om det er støpt fast. Stevnlageret er gjerne skrudd/gjenget fast i hylserør.? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Men på bildene ser det jo ut som det er en bolt med mutter på det nedre festet. da er det ikke greit å få skrudd av stevnsbeslaget dersom ikke denne bolten kan skrues bort fra innsiden. Hva slags båt og modell er dette? På min Saga27 var det bare å skru ut to bolter og skru beslaget av hylserører, standard gjengeretning. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
båt 45 Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 tipper det er frihull til bolten sitter nok bare litt fast i sika så den lar seg nok trykke inn slik att du kan skru hylsa ut slik lars h sier Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 2.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Båten er en Viksund Family 24 fot. Det er vridbart propellanlegg i båten (Marna). Motor er Perkins 4.107. Jeg har fått ut begge boltene. På bildet er den nederste fremdeles i men den er altså ute nå. Det var bare å skru dem ut . Det er lekkasje inn i svinkjølen fra dette stedet. Derfor prøver jeg å demontere stevnbeslaget for å sjekke om det er mulig å se hva som årsaker lekkasjen. Når jeg skrudde ut boltene så kom det ut (regn)vann dryppende fra de hullene. Regnvannet lå i svinkjølen etter kraftig regnvær. Når jeg forsøker å vri på beslaget mot eller medsols så lar det seg ikke rikke av flekken. Dønn fast. Så: 1 Hva skal jeg gjøre for å kunne skru av stevnbeslaget ? 2. Kan lekkasjen ene og alene være gjennom bolthullene? Kommentar fra moderator: Fabrikat/modell lagt til i tittel. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Stevnbeslaget kom av. Det var å ta i med en stor tang og vri motsols. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.