kupling Startet 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2017 (redigert) Lurer på om denne girolja her, castrol api5 zf te Ml 05c 12c16e 21c, har samme kvalitet som quicksilver Hi performance gear lube.( verkstedet har gått over til den pga pris). Bravo 3. Redigert 2.Mai.2017 av kupling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Den har sannsynligvis ikke samme kvalitet, QuickSilver sine oljer er tilsatt additiver som gjør de spesielt egnet for bruk i marineapplikasjoner, slik at oljen kan ha et høyere vanninnhold og fremdeles opprettholde smøreevnen. Det fungerer derimot helt fint med en hvilken som helst GL5 olje som oppfyller de samme spesifikasjonene som MerCruiser sin Hi-Performance olje ... helt til du får vann i oljen vel og merke. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 3.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Den eneste jeg kjenner til som lager marin gearlolje med lignende egenskaper er https://www.flak.no/produkter/motortilbehoer/olje-og-kjemikalier/mineral-gear-olje--bel-ray-p1042020 og Sierra. Sitér dette innlegget Link to post
kupling Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Takker for opplysningene . Sitér dette innlegget Link to post
kupling Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 ett spørsmål til,går d ann å blande de to oljetypene( Hi-performance og castrol api5)?. Det står jo litt olje i innv.beholder,eller må jeg tømme den før jeg fyller på castrol api5?. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Bruk bare Quicksilver high performance oljen på Bravo drev. Ikke bland eller eksperimenter med andre oljer. High Perf oljen er anbefalt. Når ett nytt drev koster ca 85000,- så er det liten vits i å spare et par hundre lapper. Det går ca 3 liter på Bravo3 og det koster deg ca 600,- Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
kupling Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Ja, enig i det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.