Jump to content

Edit History

Tommyaleks

Tommyaleks

Hei. Pga. bytte av motor så måtte jeg bygge opp akter speilet, Båten hadde før dette en kortstammed motor og den jeg har fått tak i nå er en langstammet 40 hk Evinrude. Jeg har målt opp høyden så den er riktig. Jeg har brukt 2 stk impregnerte 2" 4 som jeg har limt og skrudd ned i speilet. Jeg har også hatt tettnings guffe (beregnet for under vann osv) i mellom planken samt i alle skrue hullene og kantene rundt. Men dette holder vel ikke akkurat så jeg må legge på glassfiber i tilegg til dette. Jeg har ikke så mye erfaring med dette, rettere sagt null erfaring med å støpe glassfiber. Jeg har lest en del om dette og sett noen youtube videoer men er alikevel litt usikker på hva jeg bør gjøre i mitt tilfelle. En 40 hk evinrude veier jo litt liksom og vil nødig miste den bare fordi jeg ikke har gjort riktig jobb. Så jeg håper dere kan hjelpe meg med nonen tips osv. Jeg har funnet det jeg trenger på biltema som er 1 Kg polyester og 20 gram herder samt  glassfibervev. Jeg aner ikke hvor mye som skal til på denne jobben så takker også for tips ang. mengden jeg trenger. Det står at det skal blandes 2% herder men det står ikke noe om om dette gjelder hele Kg boksen eller sånt. 2% er etter hva jeg har skjønt 0.2 dl ?  Hvor mye bør jeg blande om gangen og hvor mange lag trenger jeg?  Som sagt litt veiledning og tips hadde vært fint å få. Så håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt. Ps. Jeg må stå ute å støpe, jeg har ikke noen muligheter for å stå inne å gjøre dette, Pga. temperaturer og slikt så er jeg litt usikker her også. Jeg bor Sarpsborg så temperaturene her er greie om dagen :)

Tusen takk

Tommy

båt3.jpg

Tommyaleks

Tommyaleks

Hei. Pga. bytte av motor så måtte jeg bygge opp akter speilet, Båten hadde før dette en kortstammed motor og den jeg har fått tak i nå er en langstammet 40 hk Evinrude. Jeg har målt opp høyden så den er riktig. Jeg har brukt 2 stk impregnerte 2" 4 som jeg har limt og skrudd ned i speilet. Jeg har også hatt tettnings guffe (beregnet for under vann osv) i mellom planken samt i alle skrue hullene og kantene rundt. Men dette holder vel ikke akkurat så jeg må legge på glassfiber i tilegg til dette. Jeg har ikke så mye erfaring med dette, rettere sagt null erfaring med å støpe glassfiber. Jeg har lest en del om dette og sett noen youtube videoer men er alikevel litt usikker på hva jeg bør gjøre i mitt tilfelle. En 40 hk evinrude veier jo litt liksom og vil nødig miste den bare fordi jeg ikke har gjort riktig jobb. Så jeg håper dere kan hjelpe meg med nonen tips osv. Jeg har funnet det jeg trenger på biltema som er 1 Kg polyester og 20 gram herder samt  glassfibervev. Jeg aner ikke hvor mye som skal til på denne jobben så takker også for tips ang. mengden jeg trenger. Det står at det skal blandes 2% herder men det står ikke noe om om dette gjelder hele Kg boksen eller sånt. 2% er etter hva jeg har skjønt 0.2 dl ?  Hvor mye bør jeg blande om gangen og hvor mange lag trenger jeg?  Som sagt litt veiledning og tips hadde vært fint å få. Så håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt.

Tusen takk

Tommy

båt3.jpg

Tommyaleks

Tommyaleks

Hei. Pga. bytte av motor så måtte jeg bygge opp akter speilet, Båten hadde før dette en kortstammed motor og den jeg har fått tak i nå er en langstammet 40 hk Evinrude. Jeg har målt opp høyden så den er riktig. Jeg har brukt 2 stk impregnerte 2" 4 som jeg har limt og skrudd ned i speilet. Jeg har også hatt tettnings guffe (beregnet for under vann osv) i mellom planken samt i alle skrue hullene og kantene rundt. Men dette holder vel ikke akkurat så jeg må legge på glassfiber i tilegg til dette. Jeg har ikke så mye erfaring med dette, rettere sagt null erfaring med å støpe glassfiber. Jeg har lest en del om dette og sett noen youtube videoer men er alikevel litt usikker på hva jeg bør gjøre i mitt tilfelle. En 40 hk evinrude veier jo litt liksom og vil nødig miste den bare fordi jeg ikke har gjort riktig jobb. Så jeg håper dere kan hjelpe meg med nonen tips osv. Jeg har funnet det jeg trenger på biltema som er 1 Kg polyester og 20 gram herder samt  glassfibervev. Jeg aner ikke hvor mye som skal til på denne jobben så takker også for tips ang. mengden jeg trenger. Det står at det skal blandes 2% herder men det står ikke noe om om dette gjelder hele Kg boksen eller sånt. 2% er etter hva jeg har skjønt 0.2 dl ?  Hvor mye bør jeg blande om gangen og hvor mange lag trenger jeg?  Som sagt litt veiledning og tips hadde vært fint å få. Så håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt.

Tusen takk

Tommy

20170503_135245.jpg

båt3.jpg

• Create New...