ultra1 Startet 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2005 Har fått tak i en 2002mod Honda 15hk, for en grei penge. Men etter å ha brukt motoren litt, har den begynt å leke kjølevann inn i motoren, omtrent der kontroll-strålen går ut. Fantastiskt vanskeli å komme til for å bytte tetning! Samtidligt har eg fått problem med at motoren ikkje vil gå skikkeli på tomgang, unntatt når choken er er ca 1/4 ute. Noken som har idè om ka som kan være årsaken til dette? Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 husker ikke eksakt hvordan denne motoren er bygget opp men det er 2 faktorer som kan spille inn: slangen for kontrollstrålen kan ha glidd helt eller delvis slik at vannet havner inne i motorhuset. at motoren ikke går ordnetlig på tomgang kan ha mange årsaker men raskest å sjekke er bensifilter/tilførsel/plugger og selve justeringen til sist. annet er om det av en eller annen grunn lekker eksos inne i "cowlingen" - da har den vanskelig for å gå på tomgang - men hvis det er en lekkasje i eksosutløpet kan det både forklare vanninntrengningen og at den ikke går på tomgang. går den greit på tomgang uten motordekslet på? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Classic Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Hei Kjøpte samme motor i sommer (2002 mod). Min gikk ujevnt på tomgang justerte blandingsskruen på forgasseren og siden har den gått jevnt. Ta av plastdelen hvor kontrollstrålen kommer ut å blås den ren. Den har lett for å tette seg. Hilsen Scand Classic Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 virker som om mange nyere Hondaer med forgasser er innstillt i feteste laget. kan ha sammenheng med at de klmatiske forhold her er forskjellig fra Japan der de blir produsert - er jo kjent at mange båtmotorer yter mer her enn i feks USA ga lavere temperaturer og høyere oksygeninnhold. dette vil et injectionsystem normalt kompensere for. en annen mulighet er Nox kontroll - ferere blanding gir normalt mindre Nox, men, de 3 siste Hondaene jeg har hatt med forgasser har jeg alltid magret ut og får bedre gange på :l 8A, 15A, 30A, og, har hørt sett/hørt at også andre nye/re forgasser-Hondaer kunne trengt en justering til magrere - da går de enda jevnere og penere. at de er for/fet instill fra fabrikk medfører at de kan gå OK i deler av sesongen og ujevnt i andre deler av sesongen. med riktig justering av blandingen forsvinner dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.