Jump to content

Strømstad Spa / Kebalviken - skivebom med nye priser?

oberst1

Recommended Posts

På vår og høst har vi satt pris på en rolig helg av og til ved hotellet; litt roligere enn Strømstad, landstrøm, le for vind, lunsj på hotellet etc. Må innrømme at geipen hang litt ned nå...

Før påsken i år tok vi en helg der, booket online og betalte 180,- tror jeg. Forrige uke forsto jeg det ikke var mulig å booke noe mere online uten å forstå hvorfor. Ringte i dag og sjekket...

Hotellet har visstnok begynt å håndtere dette selv  med en ukes varsel og lagt på prisene betraktelig. Ble fortalt det nå lå på 440,- og rundt 650,- pr døgn nå fra hotellets side! Mulig det var enda dyrere, men for vår del blir ikke Kebalviken besøkt mer :(

Guest Avmønstret#

Hva er inkludert i prisen? Får man tilgang til noe utover strøm og vann? Nå som hotellet har tatt over så er man vel hotellets gjest, eller? Ser for meg at man kan (mot betaling selvsagt) benytte seg av deres fasiliteter, eller er det noe alle kan, også om man ikke overnatter på hotellet? Ville sjekket litt rundt det. 

Om jeg kan benytte meg av spa, bade i bassenget, spille golf, ligge på solterrassen,  ta en drink i baren/foajeen osv så er det kanskje ikke så gærn pris? Og om man ikke er ute etter "litt ekstra" så er gjestehavna i Strømstad alternativet. Ikke sikkert dette er feil. Hvis det kun er for vann og strøm så blir det litt drøyt for oss nordmenn som er vant med veldig lave priser i gjestehavner. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Pinkvin skrev 1 time siden:

Hva er inkludert i prisen? Får man tilgang til noe utover strøm og vann? Nå som hotellet har tatt over så er man vel hotellets gjest, eller? Ser for meg at man kan (mot betaling selvsagt) benytte seg av deres fasiliteter, eller er det noe alle kan, også om man ikke overnatter på hotellet? Ville sjekket litt rundt det. 

Om jeg kan benytte meg av spa, bade i bassenget, spille golf, ligge på solterrassen,  ta en drink i baren/foajeen osv så er det kanskje ikke så gærn pris? Og om man ikke er ute etter "litt ekstra" så er gjestehavna i Strømstad alternativet. Ikke sikkert dette er feil. Hvis det kun er for vann og strøm så blir det litt drøyt for oss nordmenn som er vant med veldig lave priser i gjestehavner. 

Sant det, har ikke sjekket med hotellet selv. Blir ikke overrasket om det er kun vann og strøm som tidligere da. Alle fasiliteter du nevner må man vel også betale for som det også har vært mulighet for tidligere. Ihvertfall tydelig at de nye eierne på hotellet har en plan ;)

Ps. Strømstad Marine flytter nå disse bookingplassene med lysindikering til brygge 3 og 4 tror jeg de sa i dag.

Har jo vært vanlig med halv pris før påske der nede, som i de fleste andre havner i Østfold. På Verdens Ende (Vestfold) hvor vi lå i påsken, lot de oss besøkende slippe havneavgift. Vi fikk strøm gratis. Om 180 er halv pris, vil jo det si 360 som fullpris. Økningen opp til 440 blir da på 80 svenske kroner. Da vil jeg tro at hotellets toaletter inne og ute er til fri benyttelse, noe vi normalt gjør uansett ;-) Men, det begynner å bli litt i overkant der nede, helt klart !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...