Roger og Olina Startet 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2017 Har skiftet råde og veivlagre på en Ford Sabre 212. Planen er å skifte olje etter ett par timers kjøring. Men hvor mange timer og på hvilket turtall må jeg regne med på innkjøringen? Maks turtall er 2500 o/min Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Trenger normalt ingen innkjøringsprosedyre, bare pass på at du bruker greit med belastning i begyndelsen, og unngår lav belastning. Oljen kan du bytte etter 20 timer. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Enig med forrige innlegg, ble forresten fin den motoren din. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Roger og Olina Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Akkurat..Greit med belasting, betyr det at jeg kan gå opp til f.eks 2000o/min ved varm motor? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 23 minutes ago, nomen said: Enig med forrige innlegg, ble forresten fin den motoren din. Takk for det nomen. Nå får jeg bare håpe at den går greit også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Det er i første rekke når det byttes stempelringer at innkjøring kommer inn. Kjør som vanlig og bytt olje og filter etter mellom 5- og 10 timer. Eller 20 timer, spiller liten rolle. La motoren gå 'lett og ledig', uten for lave eller for høye turtall. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Roger og Olina skrev for 2 timer siden: Takk for det nomen. Nå får jeg bare håpe at den går greit også :-) Har du vært like nøye innvending som utvendig, gjør den nok det☺ Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Roger og Olina Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Takker for gode råd folkens :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.