Goodspeed Startet 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2017 Jeg var innom hos Maritim for å kjøpe belger/anoder for bytte på drevet (DPE). Servicepakken de har står at passer for AQ290DP, DP-A, DP-B (https://www.maritim.no/orbitrade-drive-kit-290dp-dp-a-b#.WQuPn0KJejI). For eksosbelgen står det kun at passer alle VP mellom 200-290. Spørsmålet er da om disse passer til mitt DPE drev. Når jeg ser på tilsvarende pakker f.eks hos Eurofritid, så passer de for typisk DPA, DPB, DPE mv, altså det er det samme. Men når jeg ser på delenummer på VP sine sider, så er dette annerledes enn det delenr som det refereres til på Maritim sin side, f.eks der jeg linker til. Og da ble jeg plutselig litt usikker. DEt var ikke så mye hjelp å få fra de på Maritim for akkurat disse spørsmålene dessverre. Så altså, vil servicekittet med anoder og belger som nevnt over også passe til mitt DPE drev (pga kort frist for mulighet til å få båt på land nå så har jeg ikke tid til å vente på postgang og bestilling)? Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Kaffelars Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Har også dp-e, betalte vel 650 for original belg, sink til undervannshuset, pakninger for oljepluggene og noe annet smådill hos lokal forhandler. Sinkblokk for transom ble hentet på Biltema, da de var utsolgt. Har du en VP forhandler i nærheten ville jeg handlet der, ser ikke ut som det er mye å spare når du legger til frakt osv. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 DP-E har nesten samme transom som AQ290, slik at belgene passer, originalnummer for eksosbelg er 876631, og knutebelgen er 876294. Du må passe på om du skal ha med klaff eller ikke. Derimot er det forskjeller på anoder, som gjør at det settet ikke passer DP-E, forsøker å klippe og lime sammen noe fra to forskjellige kataloger for å vise originalnumrene Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Ah, dette var oppklarende. Når jeg da ikke kan kjøpe oppsatte pakker, så blir det jo ikke så mange kronene å spare, som det nevnes over her. Så da er like greit å kjøpe fra f.eks B&M, så vet jeg at jeg får riktig uten at pris blir veldig mye høyere. Så kan jeg heller bestille deler litt mer i forkant neste gang. Igjen, takk for god hjelp, Adeneo. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Faxen Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Orakelet på BP har svart. Er det noe den karen ikke vet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.