RIB Startet 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2005 Ikke direkte relatert til båt, men jeg regner med at det finnes en del ekspertise her om dette temaet. Vi har en benkeplate i nøttetre på kjøkkenet som min kone er flink å olje med gjevne mellomrom. Pga fare for selvantennelse er jeg bekymret for oljeholdige filler som blir liggende å slenge. Hva er beste måte å håndtere disse fillene på? Pakke dem inn i en tett plastpose og hive dem i bosset? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Hva er beste måte å håndtere disse fillene på?Brenne dem opp! Tenne på dem - UNDER KONTROLL - altså, enten ute eller i ovn...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
ok67 Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Skal du være sikker på at de ikke skal brenne så må du vel senke dem under vann. Ikke pakk dem inn og leg dem i bosset, med mindre du har tenkt å starte med privat bossforbrenning. Nei, det tryggeste er å brenne dem opp under kontrollerte forhold. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article204921.ece Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Slagskibet Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Nei, det tryggeste er å brenne dem opp under kontrollerte forhold. <{POST_SNAPBACK}> Tiltredes. Men ikke legg dem i en gammel haug med løv som jeg gjorde Det brant no ille,men naboen fikk bedre utsikt mot vest. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Kan også dyppes/fuktes i vann mvh Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Eller du kan legge dem flatt utover f.eks. bakken ute. De selvantenner dersom de er sammenkrøllet. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
RIB Svart 27.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Takk for svar Det blir nok brenning av fillene fra nå av - er bare litt bekymret for naboen, han tåler nesten ikke at vi bruker gassgrillen en gang!!! ( bor 25 m unna ) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 (redigert) Kan også dyppes/fuktes i vann mvh <{POST_SNAPBACK}> Ble litt nyskjerrig nå som det smaker av sommer på østlandet. Vannet vil vel fordampe igjen. Er da filla like brannfarlig som før? Redigert 27.Juni.2005 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.