Jump to content

Edit History

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Produsenten BEP, og forhandler Maritim/ Flak har ulik funksjonsbeskrivelse av samme produkt. Det er ikke bra.:thumbsdown:

 

BEP skriver:

The 714-140A-DVSR uses a dual sensing DVSR (710-140A). This system ensures that you will always have a fully charged reserve battery. When the switch is in position one, battery one becomes the sensing battery for the VSR. Battery two, which is in isolation, is charged through the VSR when the engine is running to ensure that it is always fully charged. When the switch is in position two, battery two becomes the sensing battery and battery one is charged through the VSR. The fact that there is always a fully charged battery in reserve is a huge safety benefit.

 

I stilling 1, fungerer batteri 1 som startbatteri, lades direkte fra motor, brukes som forbruksbatteri og batteri 1 brukes som styring av lading av batteri 2. Batteri 2 lades via VSR når batteri 1 har nådd et visst ladenivå (13,6).

 

Omvendt i stilling 2.
 

I stilling 1+2 lades begge direkte uavhengig av VSR.

 

BEP skriver at du alltid er garantert et fulladet batteri, men det gjelder vel ikke om du forbruker strøm i stilling 1+2.

Flak skriver:
714-140A-DVSR
Systemet fungerer slik: Når batterivelgeren står på 1, er batteri 1 både forbruks- og startbatteri. Batteri 2 er helt skjermet fra tapping, og lades automatisk så lenge motoren sviver. Når det er fullt, styrer releet automatisk vedlikeholdsladingen av og på. Det samme skjer men på motsatte batterier når batterivelgeren står på 2. På denne måten sikres det at man alltid har ett av batteriene fulladet. 

Feilen her er setningen "når det er fullt..." henviser til batteri 2, men det riktige i følge BEP er at batteri 1 styrer ladingen av 2 Heller ikke er det hos BEP benevnt vedlikeholdslading, men kun lading.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Produsenten BEP, og forhandler Maritim/ Flak har ulik funksjonsbeskrivelse av samme produkt. Det er ikke bra.:thumbsdown:

 

BEP skriver:

The 714-140A-DVSR uses a dual sensing DVSR (710-140A). This system ensures that you will always have a fully charged reserve battery. When the switch is in position one, battery one becomes the sensing battery for the VSR. Battery two, which is in isolation, is charged through the VSR when the engine is running to ensure that it is always fully charged. When the switch is in position two, battery two becomes the sensing battery and battery one is charged through the VSR. The fact that there is always a fully charged battery in reserve is a huge safety benefit.

 

I stilling 1, fungerer batteri 1 som startbatteri, lades direkte fra motor, brukes som forbruksbatteri og batteri 1 brukes som styring av lading av batteri 2. Batteri 2 lades via VSR når batteri 1 har nådd et visst ladenivå (13,6).

 

Omvendt i stilling 2.
 

I stilling 1+2 lades begge direkte uavhengig av VSR.

 

BEP skriver at du alltid er garantert et fulladet batteri, men det gjelder vel ikke om du forbruker strøm i stilling 1+2.

Flak skriver:
714-140A-DVSR
Systemet fungerer slik: Når batterivelgeren står på 1, er batteri 1 både forbruks- og startbatteri. Batteri 2 er helt skjermet fra tapping, og lades automatisk så lenge motoren sviver. Når det er fullt, styrer releet automatisk vedlikeholdsladingen av og på. Det samme skjer men på motsatte batterier når batterivelgeren står på 2. På denne måten sikres det at man alltid har ett av batteriene fulladet. 

Feilen her er setningen "når det er fullt..." henviser til batteri 2, men det riktige i følge BEP er at batteri 1 styrer ladingen av 2.:thumbsup:

Åge Grevlingen

Åge Grevlingen

Produsenten BEP, og forhandler Maritim/ Flak har ulik funksjonsbeskrivelse av samme produkt. Det er ikke bra.

 

BEP skriver:

The 714-140A-DVSR uses a dual sensing DVSR (710-140A). This system ensures that you will always have a fully charged reserve battery. When the switch is in position one, battery one becomes the sensing battery for the VSR. Battery two, which is in isolation, is charged through the VSR when the engine is running to ensure that it is always fully charged. When the switch is in position two, battery two becomes the sensing battery and battery one is charged through the VSR. The fact that there is always a fully charged battery in reserve is a huge safety benefit.

 

Vi legger merke til at i stilling 1, fungerer batteri 1 som startbatteri, lades direkte fra motor, brukes som forbruksbatteri og batteri 1 brukes som styring av lading av batteri 2. Batteri 2 lades via VSR når batteri 1 har nådd et visst ladenivå (13,6).

Omvendt i stilling 2.
 

I stilling 1+2 lades begge direkte uavhengig av VSR.

 

BEP skriver at du alltid er garantert et fulladet batteri, men det gjelder vel ikke om du forbruker strøm i stilling 1+2.

Flak skriver:
714-140A-DVSR
Systemet fungerer slik: Når batterivelgeren står på 1, er batteri 1 både forbruks- og startbatteri. Batteri 2 er helt skjermet fra tapping, og lades automatisk så lenge motoren sviver. Når det er fullt, styrer releet automatisk vedlikeholdsladingen av og på. Det samme skjer men på motsatte batterier når batterivelgeren står på 2. På denne måten sikres det at man alltid har ett av batteriene fulladet. 

Feilen her er setningen "når det er fullt..." henviser til batteri 2, men det riktige i følge BEP er at batteri 1 styrer ladingen av 2.:thumbsup:



×
×
  • Create New...