Riddar4 Startet 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2017 For to år siden skifta jeg kjølevassinntaket til sjarken. Kjøpte kompositt kuleventil, men fant ikke tilsvarende gjennomføringsdel i farten. Så jeg endte opp med syrefast gjennomføring med tilhørende sil utvendig og godkjent slange videre innabords. Nå er det kanskje på tide å skifte inntaket for den kombinerte spyle og lensepumpa som sikkert også er ti-tolv år gammel. Spørsmålet er da: Var den en lur kombinasjon jeg gjorde sist så den kan gjentakes, eller har noen bedre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Er ikke noe problem å kombinere så lenge gjengene passer. Var det gjennomføring med sil i kompositt/ Tru design, du var ute etter, så finnes ikke det. Sila er en egen del som skrus fast med 4 skruer. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Har hørt at messing bør skiftes etter en ti års tid. Gjelder samme regelen for syrefast? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 -det er veldig greit å bytte gjennomføring til kompositt også. Da er det gjort og du vil ikke få problemer, og må forkaste ventilen om du senere vil bytte. Gjennomføring er vel ca 150 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Sjark , er det trebåt så kan du ikkje bruke kompositt såvidt eg husker. Sikkert pga bevegelser. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 På en tresjark ville jeg brukt bronse, det står i hundre år. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Hundrede år er vel å ta i litt? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Riddar4 Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Greit å forsikre seg om hva som holder, ellers kan det få katastrofale følger. Takker for råd. Hvem selger denne fantastiske bronsen da? Har forresten plastsjark. Har nå kikka litt hos nettforhandlerne, og som det sies, har ikke komposittgjennomføringene utvendig sil. Og de jeg har sett, er ikke syrefast. Eller har jeg sett feil? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Har du plastbåt og skal sette inn kompositt ventil, samt skal bytte gjennomføring, så ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet enn kompositt gjennomføring. Sila kjøpes som sagt løst. Jeg har nettopp gjort jobben på motorbåten og gjorde det på seilbåten for et par år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Sila bare limer du med litt sikaflex eller liknande. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.