Jump to content

Hvor mange rør kan blokkes i en Bowman HS420 varmeveksler

Roger og Olina

Recommended Posts

Hei igjen!

Nå håper jeg du forklarer oss som har fulgt saken din med kjøleproblemet, hva som har skjedd med varmeveksleren. Kan ikke skjønne hvordan gjennomstrømningen i en slik varmeveksler kan opphøre kun ved demontering/montering av rørinnsatsen? For det var jo bare 10 rør som ble blendet ved reparasjonen, de øvrige (over 100) var vel fortsatt åpne?

5 hours ago, Svee said:

Hei igjen!

Nå håper jeg du forklarer oss som har fulgt saken din med kjøleproblemet, hva som har skjedd med varmeveksleren. Kan ikke skjønne hvordan gjennomstrømningen i en slik varmeveksler kan opphøre kun ved demontering/montering av rørinnsatsen? For det var jo bare 10 rør som ble blendet ved reparasjonen, de øvrige (over 100) var vel fortsatt åpne?

Det skal jeg selvfølgelig gjøre. Det viser seg når endelokkene ble montert, så ble de satt inn med så mye tettningsmasse at denne har tettet ennå flere rør. Jeg har ikke villet åpne endelokkene, da jeg skal reklamere på jobben om dette er ¨årsaken. Har bare lyst inn med lommelykt og ser at det ligger mye tetningsmasse der. Men skjønner ikke at det kan være forklaringen alene. For jeg savnet også trykk på sirkulasjonen på ferskvannet. >Den ble også mye bedre ved bytte av veksler. Når jeg spylte igjennom systemet, (når varmeveksleren var av) så kom det faktisk ut rustvann fra toppen. Dette tyder på at det har vært veldig dårlig sirkulasjon. Det har kun vært kjølevann i motoren en 4-5 dager...

Rakk ikke å prøve båten på fjorden i dag, men håper å få gjort dette i morgen. Så da vil jeg jo raskt se om jeg får en normal temperatur :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...