LAKA Startet 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2017 Motoren som er en 04 modell går fint og rent opp til ca 2200 o/min. Derfra og oppover harker og hoster den og jeg må ned i 2000 o/min for at den skal gå rent igjen. Jeg har sjekket bensintilførselen og prøvd å koble til ekstern tank, men samme problem oppstår da. Dermed er vel bensinfilteret utelukket. Jeg har tidligere hatt problem med vann i bensinen, så mulig det er ettervirkninger av det? Er det noe jeg kan feilsøke eller ordne selv eller er det verksted som er alternativet? Sitér dette innlegget Link to post
Åge Grevlingen Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Svarer på generelt grunnlag. Vann forsvinner ikke så lett av seg selv. Drener mest mulig av bensinen som finnes i systemet på motoren, inklusiv alle filter og pumper. Start opp med ren bensin tilsatt bensin-system-rens i riktig mengde. Slik bensin-system-rens inneholder gjerne også kondensfjerner, som fjerner vannperler. Ville nok begynt slik om det hadde vært vann i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Åge Grevlingen skrev for 21 timer siden: Svarer på generelt grunnlag. Vann forsvinner ikke så lett av seg selv. Drener mest mulig av bensinen som finnes i systemet på motoren, inklusiv alle filter og pumper. Start opp med ren bensin tilsatt bensin-system-rens i riktig mengde. Slik bensin-system-rens inneholder gjerne også kondensfjerner, som fjerner vannperler. Ville nok begynt slik om det hadde vært vann i systemet. Takk for svar. Da får vi starte med det. Det lokale båtverkstedet anbefaler også å bruke kondensfjerner, mens Suzukiforhandleren i byen fraråder dette. Ikke lett å bli klok på. Noen ber meg også renske forgasseren, men det tenker jeg får bli en jobb for verkstedet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 (redigert) Er det bensinfilter med innsats så ville jeg byttet denne Kjenner ikke suzukien , men på min Yamaha F115 så er det også et lite bensinfilter/vannutskiller på motoren, og i tillegg et lite filter på hver injektor. Redigert 8.Mai.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
LAKA Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 ivar skrev 3 minutes ago: Er det bensinfilter med innsats så ville jeg byttet denne Kjenner ikke suzukien , men på min Yamaha F115 så er det også et lite bensinfilter/vannutskiller på motoren, og i tillegg et lite filter på hver injektor. Den fjusker også ved bruk av ekstern tank så bensinfilteret mellom intern tank og motor er det ikke. Vannutskilleren er tømt, men skal sjekke filter på injektorene. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Ville ikke tilsatt noen form for lurium før jeg hadde forsøkt ALT annet. Start med det enkle, drener forgassere. Fang opp det som kommer ut av dreneringa, ha det i noe av glass, la det stå i en time, se på det, har du vann eller generelt bunnfall i det så må du trolig skylle baklengs til systemet ditt er rent. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Åge Grevlingen skrev On 7.5.2017 at 15.18: Svarer på generelt grunnlag. Vann forsvinner ikke så lett av seg selv. Drener mest mulig av bensinen som finnes i systemet på motoren, inklusiv alle filter og pumper. Start opp med ren bensin tilsatt bensin-system-rens i riktig mengde. Slik bensin-system-rens inneholder gjerne også kondensfjerner, som fjerner vannperler. Ville nok begynt slik om det hadde vært vann i systemet. Jeg er mest enig i setning nummer to. Be produsenten av bensin-system-rens om bekreftelse på at din Suzuki motor ikke kan ta skade av bruken av produktet.... Les det som står med liten skrift på embalasjen. Og bare for å minne om hvem-som-gjør-hva, kondensfjerner deler opp vannet i mindre partikler (emulgerer) slik at det trenger enda lenger inn i systemet ditt (og gjør ofte enda større skade) det forsvinner ikke. Vet ikke om noen som har klart å trylle bort en likningssjef, og jeg vet ikke om noen som har fått vann til å forsvinne. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 Om den går helt perfekt opp til 2000 rpm, er vel bensin bra? Ville den ikke fusket tidligere om det er vann i drivstoff? Om den fusker konsekvent ved samme turtall kan det være noe elektrisk feil? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 eller en form for nødmodus? er plugger ok? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
is_620 Svart 8.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2017 har hatt defekt plugg på DF90 forøvrig blir det litt misvisende med råd om å rense forgasser da motoren har innsprøyting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.