Jump to content

Gjestehavner i Strømstad

Avmønstret4

Recommended Posts

Ta med nok ankergods, og velg dine naboer med omhu !

God tur  :smiley:

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det skal være sikkert :cryin:

Selv har jeg kjøpt 7,5 kg bruce-kopi og 3 m 8mm kjetting, synketau og "daumann" om det skulle være påkrevd :lol:

Ellers er et godt, ankringsfritt, alternativ gjestehavna ved ferga. relativt stille og rolig.

Frokost på Kaffedoppet.

<{POST_SNAPBACK}>

Høres bra ut.

Regner med å ta turen fra Sandspollen i 2 etapper slik at det blir en overnatting underveis og regner med at det blir greit med plasser i Strømstad søndag etterm. når ikke fellesferien har begynt ennå.

Har jo 4 uker igjen av ferien og tenker ikke å stresse :lol: (marsjer jo på 6-8 knop)

mvh

Redigert av firefighter (see edit history)

Dagens Lunch på klubbhuset til golfen SEK 75. Starkøl 1/2 L SEK 48 i tillegg, madamen kan få husets rødvin SEK 38. Prøvde dette i forrige uke. Topp mat, topp service. Ellers kan også Kaffedoppet anbefales, vi har vært kunder der i 20 år. Rett over gaten for Kaffedoppet er et "Italiensk pizza-stelle", Calsone pizza med reker må bare oppleves, SEK 58 eller noe deromkring. Den pizzaen er et fullt middagsmåltid! Ikke glem Göstads heller, rett ut for der fergene legger til i indre havn. Tvers over Laholmen, der fergen til Koster legger til, selges 2 stk førsteklasses hummer for SEK 150, og mye annet snadder. Men ikke gå på restauranten på bryggen der Kosterfergen legger til. Der er det svinedyrt og ikke vanvittig bra. Det er sikkert mange andre fine plasser i Strömstad også. Tidligere har det vært en bra sommerrestaurant på Furuholmen, rett utenfor havnen, det ser ut til at den er i drift nå.

På linefergen over sundet aktiviseres med kort. Som beboer av Nötholmen har vi et slikt. Jeg vet ikke om Marieholm marina har noen. Jeg glemte kortet mitt i forrige uke, fikk hike med noen andre, ser ut til at fergen går mer eller mindre kontinuerlig nå i sesongen. Med fergen er gangtiden fra Marieholm til Strömstad sentrum ikke mer enn 5 minutter.

Skulle det være fullt på Marieholm, mener jeg at de to ytterste moloene på den andre siden (Nötholmen) er ledige. Tror ikke noen gidder å kreve havneavgift der ute.

Men nå var vel spørsmålet stille nattehavn uten håll-i-gång. Kebal ser ut til å være bra. Det ligger forresten en lang flytebrygge helt inne ved bebyggelsen på Nötholmen. Den ligger der rent "provisorisk", det er en hel del båter som benytter den også. Det er dypt på W-siden av bryggen.

• 4 uker senere...

Ønsker du uthavn ved Strømstad, så finnes det en perle av en liten øy, kalt norskeholmen, i kanalen som går rett sydover for øyene på kartet over. Der kanalen gjør en 90 graders vinkel fra syd til øst ligger øyen med tilstrklig dybde for seilbåter på nordøst siden. Du ser inn i strømstad havn fra øya. Området er vell skjermet for vind fra alle kanter.

ja der la vi oss til en mandagskveld etter en natt i strømstad, og skjønte raskt hvorfor den har fått det navnet......

Det lå jo kun norske båter der og utpå kvelden ble det samling på land med gitar, munnspill og allsang.

Manglet kun trekkspill.......

Det ble en av de mest minnerike kveldene/natt i ferien :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...