Jump to content

Edit History

VannTro

VannTro

Gunga Din skrev 1 time siden:

Gabi jeg har en Ctek M300  og bly/syre..........den har en float på 13,6...er det for høyt ? ....tror ikke det går o justere ?!

Det skrives anbefalinger for de forskjellige batteriene i teknisk informasjon fra produsenten, men tommelfingerregelen er Float på åpne blysyre på 13,4 -13,6 volt og for AGM på 13,2.

Redigert: Jeg tror kanskje enda viktigere er at du kobler kabel for temperaturføling på minuspolen om laderen har en slik kabel. Da vil den kompensere for temperaturen på batteriet når det lades. Dette er viktig i forhold til bulklading i kalde omgivelser. Da skal den lade med høyere volt.

VannTro

VannTro

Gabi jeg har en Ctek M300  og bly/syre..........den har en float på 13,6...er det for høyt ? ....tror ikke det går o justere ?!

Det skrives anbefalinger for de forskjellige batteriene i teknisk informasjon fra produsenten, men tommelfingerregelen er Float på åpne blysyre på 13,4 -13,6 volt og for AGM på 13,2.

VannTro

VannTro

Det skrives anbefalinger for de forskjellige batteriene i teknisk informasjon fra produsenten, men tommelfingerregelen er Float på åpne blysyre på 13,4 volt og for AGM på 13,2.

• Create New...