Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Kalle Well skrev 1 time siden:

Hehe.. Mine er over tre år, og han som har 140 batterier der er alle batteriene mye eldre. Men han har vel ikke peiling han da..

Jeg er en av mange som har brent meg på altfor høy float spenning på AGM batterier. Etterhvert har selv batteri og laderprodusentene begynt å ta til vettet.

Mulig det også kommer an på bruken og at solceller av natur ikke tørker ut batteriene ettersom de har en ujevn lading over tid. Men å anbefales 14 volt eller mer som kontinuerlig floataspenning på AGM batterier er det ingen som gjør. Mastervolt laderen tok livet av min batteribank med Mastervolt batterier. 13,8v float. Mastervolt delv anbefaler lavere float spenning om man ligger kontinuerlig på landstrøm og lader

Bitteliten

Bitteliten

Kalle Well skrev 57 minutter siden:

Hehe.. Mine er over tre år, og han som har 140 batterier der er alle batteriene mye eldre. Men han har vel ikke peiling han da..

Jeg er en av mange som har brent meg på altfor høy float spenning på AGM batterier. Etterhvert har selv batteri og laderprodusentene begynt å ta til vettet.

Mulig det også kommer an på bruken og at solceller av natur ikke tørker ut batteriene ettersom de har en ujevn lading over tid. Men å anbefales 14 volt eller mer som kontinuerlig floataspenning på AGM batterier er det ingen som gjør. Mastervolt laderen tok livet av min batteribank med Mastervolt batterier. 13,8v float

Bitteliten

Bitteliten

Kalle Well skrev 53 minutter siden:

Mulig det også kommer an på bruken og at solceller av natur ikke tørker ut batteriene ettersom de har en ujevn lading over tid. Men å anefales 14 volt eller mer som kontinuerlig floataspenning på AGM batterier er det ingen som gjør. Mastervolt laderen tok livet av min batteribank med Mastervolt batterier. 13,8v float

• Create New...