Jump to content

Edit History

leopard

leopard

Hei jeg har hatt første sommer med solcelle paneler, det har fungert veldig bra og  har hatt strøm nok.

Ett spm dukker opp, etter jeg monterte solcelle paneler fordamper batteriene mine mye vann, forsåvidt logisk siden de lades mye oftere enn før. 

Jeg har 3 x 160 Ah vanlig åpne syre batterier, jeg har siden mai fylt på nesten 5l vann på disse. Jeg synes dette virker mye og lurer på om det er noe feil. Eller er dette som det skal være ?

Panelene 2×70W er koblet til en Victron Smartsolar 75/15 med standard innstillinger. 

leopard

leopard

Hei jeg har hatt første sommer med solcelle paneler, det har fungert veldig bra og  har hatt strøm nok.

Ett spm dukker opp, etter jeg monterte solcelle paneler fordamper batteriene mine mye vann, forsåvidt logisk siden de lades mye oftere enn før. 

Jeg har 3 x 160 Ah vanlig åpne syre batterier, jeg har siden juni fylt på nesten 5l vann på disse. Jeg synes dette virker mye og lurer på om det er noe feil. Eller er dette som det skal være ?

Panelene 2×70W er koblet til en Victron Smartsolar 75/15 med standard innstillinger. 

• Create New...