Jomes
Hei.
Jeg oppdaget i dag litt diverse. og lurer på litt da vettu...Dette er en Ford 2402E
Spørsmål 1. Min dynamo er en bosh 150 amp, Jeg har ladning på 14,39 noe jeg synes er bra. Men kabelstrømpa fra starteren går det 3 kabler til dynamo. RØD+GRØNN (Tykke kabler) + 2 svart kabel som er koblet til den grønne på starteren, men hos meg er ikke den svarte koblet til dynamoen. Den er ikke koblet noen plass. Den svarte er vel jord, men regner kanskje med den skal en plass? hvor? Skal svart - kobles fra starter til dynamo? Pr nå er 3 kabler koblet til min dynamo- RØD + GRØNN, og BRUN som går til ladelampe. Hvor skal den svarte fra starteren gå? trenger den i
hele tatt være koblet til ? Den svarte er også tynnere en den røde og grønne.
Spørsmål nr 2.
Jeg regner med KNOTS er knop. Jeg har et slikt instrument til min motor 2402E, dette virker ikke, eller er ikke koblet til. Usikker i det hele tatt om dette instrumenter er noe jeg kan bruke til min motor, da det har vært byttet motor, og gamle instrumenter sitter igjen. Hvis jeg kan bruke dette, hvordan kobler man det ? Og noen som kan forklare hvor på motoren man evnt kobler til dette instrumentet ?
Spørsmål 3. Kanskje er det noen her som har tilsvarende motor ford sabb 2402E. Kabelstrømpa fra instrumentpanelet går til motor . Fargene er RØD + GUL(minus) de går til turteller, men hvit, blå og brun har bare slengt rundt nede i der, hva hører disse til ? Noen som kjenner disse igjen ?
Spørsmål 4. Jeg har en batteribank på 4 stk 80 amp (forbruk) samt 2 stk 60 amp til start. Jeg har et analog ampermeter (bilde ) , om jeg i hele tatt kan bruke dette. Ampermeter er +50 og - 50 amp trur jeg. Hvordan skal dette kobles i mitt tilfelle ? Se venstre klokke
PS! Legger også ved et bilde av min motor her til slutt .