Gunda Startet 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2017 Hei ! Når jeg slår på hovedbryter for baugpropell starter den umiddelbart ! Og stopper ikke før jeg slår av hovedbryteren igjen...Er vel releet som henger, eller kan det være noe annet?? Dersom det er rele, er det vanskelig å demontere dette fra el -motoren ? Takknemlig for råd !! Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Prøv først å koble fra styresignalet (egen koblingsklemme) Ellers er det lett å koble fra releet. Bar at bilder å merk kabler så du ikke gjør noe feilkoblinger. manualer finner du her: https://sleipner.no/manualer/ Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
hermansen Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Det er veldig enkelt å bytte rele på SP baugpropeller. Jeg foreslår du tar kontakt med leverandør og sjekker pris/levering på nytt rele. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Hadde samme problemet for tre år siden. Hos meg var det kontrollpanelet på fly som "hang" (fukt og overslag i kontaktene). Prøv å ta av kontrollpanelet for å eliminere feilkilder. Går thrusteren fortsatt, er det nok hovedkontaktoren på selve thruster-motoren som henger og må byttes. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 2 hours ago, Gunda said: Hei ! Når jeg slår på hovedbryter for baugpropell starter den umiddelbart ! Og stopper ikke før jeg slår av hovedbryteren igjen... Så lenge den stopper når du slår av strøm til panelet er det ikke rele'et så er problemet, men panelet. Du kan sjekke ved å ta vekk panelet og jumpre mellom enten rød og blå leder, eller rød og grå leder i AMP kontakten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunda Svart 9.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 ....da prøver jeg med å koble fra styringssignalet ved koplingsklemme. Så, hvis el.motoren holder seg i ro når jeg da slår på hovedbryteren v/batteriet, så er det styrepanelet som er problemet. Hvis den starter, så er det releet..Riktig oppfattet ?? Håper det ..! Styrepanelet er integrert i gass/gearspak. Volvo. Er det eventuelt vanskelig å åpne denne, mon tro ?? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2017 Ja, det høres riktig ut. Intergrert styrepanel har jeg aldri vært borti før. Men det kan vel ryke det også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.