Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Sjøbliss skrev 13 minutes ago:

Godt poeng. Jeg har 115A dynamo så det er litt i grenseland. Dog vil nok mye av ladingen fra dynamo treffe AGMene så at vi får noe mer enn 40-50A gjennom releet er vel lite trolig. Sikring er nok uansett på sin plass. 

Holder selv på med en oppgradering og bygger hele "backbonet" for å takle lithium og i tillegg ønsker jeg å kunne benytte meg av mulighetene som lithium gir. Innstallerte akkurat en Balmar 165A dynamo, og den leverer det og mere til, så for meg hadde releet blitt for lite, men fint var det. Litt OT men Balmaren imponerer meg, ladet 140A allerede på 1100-1200rpm. Dette var litt lading av batterier men i tillegg etterglødingen på min yanmar. Så det forundre meg ikke at om den klart ennå mer om belastningen hadde vært høyere. 

Kjellg

Kjellg

Sjøbliss skrev 13 minutes ago:

Godt poeng. Jeg har 115A dynamo så det er litt i grenseland. Dog vil nok mye av ladingen fra dynamo treffe AGMene så at vi får noe mer enn 40-50A gjennom releet er vel lite trolig. Sikring er nok uansett på sin plass. 

Holder selv på med en oppgradering og bygger hele "backbonet" for å takle lithium og i tillegg ønsker jeg å kunne benytte meg av mulighetene som lithium gir. Innstallerte akkurat en Balmar 165A dynamo, og den leverer det og mere til, så for meg hadde releet blitt for lite, men fint var det. Litt OT men Balmaren imponerer meg, ladet 140A allerede på 1100-1200rpm

Kjellg

Kjellg

Sjøbliss skrev 11 minutes ago:

Holder selv på med en oppgradering og bygger hele "backbonet" for å takle lithium og i tillegg ønsker jeg å kunne benytte meg av mulighetene som lithium gir. Innstallerte akkurat en Balmar 165A dynamo, og den leverer det og mere til så for meg hadde releet blitt for lite, men fint var det. Litt OT men Balmaren imponerer meg, ladet 140A allerede på 1100-1200rpm

Kjellg

Kjellg

Sjøbliss skrev 10 minutes ago:

Holder selv på med en oppgradering og bygger hele "backbonet" for å takle lithium og benytte meg av det. Innstallerte akkurat en Balmar 165A dynamo, og den leverer det og mere til så for meg hadde releet blitt for lite, men fint var det. Litt OT men Balmaren imponerer meg, ladet 140A allerede på 1100-1200rpm

Kjellg

Kjellg

Sjøbliss skrev 6 minutes ago:

Holder selv på med en oppgradering og bygger hele "backbonet" for å takle lithium og benytte meg av det. Innstallerte akkurat en Balmar 165A dynamo, og den levere det og mere til så for meg hadde releet blitt for lite, men fint var det. 

• Create New...