Onsing Startet 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2005 HJELP Er det noen her som kan forklare meg hvilke symptomer som vil tilsi at ventilklaringen er feil? Jeg har en Yanmar 4jm-te på 50hk. Har en mistanke om at den bør justeres. Takker for svar Onsing Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Hei. Og hva begrunner du misstanken med? Uansett, - ventiljustering er en enkel forebyggende sak som trygt kan foretas år om annen. Du trenger kun en skiftenøkkel (fastnøkler er jo best) og en skrutrekker pluss et følerblad. Mener også at de fleste Yanmarmotorene justeres ved kald motor, det gjelder i hvert fall for min Yanmar 4JHE motor). For finkontroll av eventuell tikking fra en ventil, vil jeg anbefale et stetoskop. Og det er ikke bare legene og jordmødrene som bruker slikt. Du får et utmerket stetoskop for teknisk bruk hos Biltema for kr.75,- Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Onsing Svart 27.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Hei Er helt grønn når det gjelder motorer, men jeg hører det tikker når jeg åpner luka til motoren. Tikkingen følger turtallet. Lite pen lyd. Stemmer det Lars H at den skal justeres på kald motor. Onsing Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 (redigert) Du lurer på årsaken : Jeg har opplevd at sliten Kamaksling gir behov for hyppig ventil justering. Dette var på en B20 4 Syl innenbords bensin motor, og støtstengene var slitt gjennom emaljen på kammen. Om dette kan årsaken på din aner jeg ikke men det er nå ett tips da.. Erik. Og bare så det er nevnt : Den sto IKKE i Nidelven, om du mistenkte det, men i den forrige båten. Redigert 27.Juni.2005 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Janoho Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 se her ! http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...mp;#entry147583 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.