Vial Startet 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2017 Har kjøpt en ny 26 fot daycruiser med Webasto varmeapperat montert som ekstrautstyr. Webastoen er i likhet med kjøleskap og stereo koblet via "directsupply" bryteren. Ifølge forhandleren er dette gjort for at varmeren må bruke litt tid på avstengning/avkjøling og dette blir da gjort selv om hovedsrømbrytere på start og forbruk blir slått av. Det jeg da lurer på er når jeg ligger i uthavn uten landstrøm, vil jeg da risikere tomt startbatteri ved langvarig bruk av Webasto selv om hovedstrømbryter for start er slått av? Sitér dette innlegget Link to post
sailor83 Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Dette er koblet korrekt, for å unngå at man skrur av strømmen til varmeren mens den er i drift, og i verste fall ødelegge den. Du kan jo koble om hvis du er redd for å tappe ned batteriet, og bare ikke stenge av mens varmeren går, kan jo og sjekke ut hvor mange mA varmeren trekker ved å stå med spenning på uten å være i drift. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Kanskje du har eget startbatteri, og directsupply henter strøm frå forbruksbatteri ? Det ville vert det normale. Sjekk opp i det. Ellers er det heilt greit at webasto er koblet direkte saman med anna utstyr, sjølv om eg aldri ville hatt ei slik løysing. Hovedbryter skal slå av alt spør du meg. Er det behov for strøm til minne eller vannalarm el så hadde eg lagt det til eige batteri med vsr lading. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.