
sandman1
Sikkert flere metoder på dette, men jeg har hatt flaks med:
(Mindre motorer, uten el start..)
Ut med plugger.
dra rundt uten kompresjon til en er "litt lei"...
Fylle så mye en greier med rødsprit (inn i sylindre)
plugger på
la stå...
plugger ut
løsne på forgasser, blåse tørt/ rent, mens en bruker blæra for å presse inn bensin.
dra og blås med trykkluft (inn i sylindrene)
Sette på forgasser
Startgass i sylindre
Plugger på plass (helst nye)
Da har det pleid å gå bra... litt surt i starten, men blir bedre etter litt kjøring...
(Og så bør jo olje på drevet også sjekkes/ byttes, siden det muligens har vært utsatt for mere utvendig trykk enn normalen, noe som kan gi vann i drevolja)...
Og forøvrig; prosessen bør starte umiddelbart etter at motor er oppe i dagen.
Edit:
Fastsittende skrue;
rustløser x antall ganger,
fil et spor på tvers og prøv med en slagtrekker, med typen "rett spor" (NB!: kontroller vriretning mot en treplanke!!! Først!!!)
og når/om den løsner, bruk ei vannpumpetang til å ta den videre, ikke klabb løs på den, da kan du risikere at øyet som den står i, knekker.
Ville ha sjekket etter slike skruer i bosskassa utenfor båtmotorverksteder... er sikkert noen som går med skrotmotorer til metall-returen.
http://www.swedol.no/slagtrekker.html?site=priv&gclid=CN64qMiO59MCFcEcGwodk20Ctw