Pequod Startet 11.Mai.2017 Del på Facebook Startet 11.Mai.2017 Noen saker relatert til båtfolket... Bastøferja får ny kai i Moss Bredere ferjelemmer og forsyning av strøm fra land om natten er blant tiltakene som skal sørge for bedre trafikkflyt på sambandet Moss-Horten. I første omgang settes det av 15 millioner kroner til arbeidene som kan starte allerede til høsten, dersom forslaget til revidert nasjonalbudsjett blir vedtatt. Deretter åpnes det for å fullføre oppgraderingen i løpet av vinter/vårsesongen neste år. – Man vil få biler av og på ferjene mer effektivt. Arbeidet legges til perioder hvor det statistisk sett er minst trafikk, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp). Statsraad Lehmkuhl skal fikse skroget Vedlikeholdet av skoleskipet Statsraad Lehmkuhl styrkes med 3 millioner kroner i forslaget til revidert nasjonalbudsjett. – Statsraad Lehmkuhl er en viktig del av norsk kulturarv, og det er viktig å sørge for at skuta er i operativ stand, sier kulturminister Linda Hofstad Helleland (H). Da skroget på den historiske seilskuta ble undersøkt i fjor, viste det seg at behovet for vedlikehold var langt større enn det som kan dekkes over det ordinære driftsbudsjettet. Redningsselskapet får 10 millioner mer Redningsselskapet får styrket overføringene fra staten med 10 millioner kroner i regjeringens forslag til revidert nasjonalbudsjett. Det samlede tilskuddet fra staten blir dermed 83,5 millioner kroner for 2017. – Redningsselskapet er en stor dugnad der frivillige, givere folk som gir donasjoner og staten tar sin del av ansvaret, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp). I 2015 var det 36 dødsulykker med fritidsbåter i Norge. Samme år reddet Redningsselskapet 30 liv. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
ReodorF Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Ankerdrammen står i fare!! Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Pequod skrev for 3 timer siden: Noen saker relatert til båtfolket... ... Redningsselskapet får 10 millioner mer Redningsselskapet får styrket overføringene fra staten med 10 millioner kroner i regjeringens forslag til revidert nasjonalbudsjett. Det samlede tilskuddet fra staten blir dermed 83,5 millioner kroner for 2017. – Redningsselskapet er en stor dugnad der frivillige, givere folk som gir donasjoner og staten tar sin del av ansvaret, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp). I 2015 var det 36 dødsulykker med fritidsbåter i Norge. Samme år reddet Redningsselskapet 30 liv. Da blir det kanskje slutt på tiggerbrevene da? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Lars H. Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Neppe, de har nok behov for de inntektskildene de kan få. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Napoli skrev 2 minutes ago: Da blir det kanskje slutt på tiggerbrevene da? Hvis alle båteiere hadde tegnet seg som totalmedlem og ikke snyltet for de vet jo at de blir berget i en nødsituasjon uansett så ville det ikke vært behov for og sende ut tiggerbrev. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 ReodorF skrev 1 time siden: Ankerdrammen står i fare!! Ankerdrammen er cognac!! Det er værre med juleaquavitaen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mulligan Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Vrod skrev 24 minutes ago: Hvis alle båteiere hadde tegnet seg som totalmedlem og ikke snyltet Jeg skal ha meg frabedt å bli kallet snylter fordi jeg velger annerledes. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 (redigert) I en redningssituasjon etablert av HRS så er det uansett de som betaler deltagende aktører. Er man ikke medlem av RS og trenger assistanse av mindre prekær situasjon, så betaler man for tjenesten. Og har man en kaskoforsikring så dekkes assistanse og redning ofte av den. Snylter? Nei, synes ikke at jeg et det, som ikke-medlem. Jeg har assistanse/redning igjennom forsikringa. Slik som med bilen. -trenger ikke være NAF-medlem for assistansen sin del, om man har veihjelp gjennom forsikringa. Redigert 11.Mai.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Mulligan skrev 28 minutes ago: Jeg skal ha meg frabedt å bli kallet snylter fordi jeg velger annerledes. Det er vel noe alle kan mene at de ikke gjør noe annet en og velge annerledes men jeg er ganske sikker på at også de som velger annerledes synes det er greit med assistanse når uhellet er ute, så det er godt alle ikke velger annerledes . Foresten hva velger du annerledes kan jeg ringe deg hvis jeg får trøbbel? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Eureka skrev 3 minutes ago: I en redningssituasjon etablert av HRS så er det uansett de som betaler deltagende aktører. Er man ikke medlem av RS og trenger assistanse av mindre prekær situasjon, så betaler man for tjenesten. Og har man en kaskoforsikring så dekkes assistanse og redning ofre av den. Snylter? Nei, synes ikke at jeg et det, som ikke-medlem. Jeg har redning igjennom forsikringa. Slik som med bilen. -trenger ikke være NAF-medlem for assistansen sin del, om man har veihjelp gjennom forsikringa. Dette var mye rart, hvilke aktører blir kontaktet av hovedredningssentralen ved uhell til sjøs det er RS , vet du hvor mye en assistanse koster stort sett ellers i Europa da er det stort sett 10% av båtens verdi som er prisen og du kommer ikke under 50000,-kr for den minste assistansen de rykker ut på. Vi er heldige som har så mange dyktige folk i beredskap som RS har som mannskap. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Ida Marie III Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 (redigert) Vrod skrev 6 minutes ago: Dette var mye rart, hvilke aktører blir kontaktet av hovedredningssentralen ved uhell til sjøs det er RS , vet du hvor mye en assistanse koster stort sett ellers i Europa da er det stort sett 10% av båtens verdi som er prisen og du kommer ikke under 50000,-kr for den minste assistansen de rykker ut på. Vi er heldige som har så mange dyktige folk i beredskap som RS har som mannskap. Jeg har båt også i Spania, under Spansk flagg/regist. betaler assistansen igjennom forsikringen, det gjør alle her nede... Ingen egenandel.. Redigert 11.Mai.2017 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Ida Marie III skrev 6 minutes ago: Jeg har båt også i Spania, under Spansk flagg/regist. betaler assistansen igjennom forsikringen, det gjør alle her nede... Ingen egenandel.. Har du fått assistanse i Spania? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
VannTro Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Ser ikke på det som snylting å ikke være medem i RS eller gi bidrag til dem, men mens andre kanskje har valgt å støtte andre organisasjoner har jeg valgt RS. Det føles ganske naturlig når man tilbringer mesteparten av fritiden med båt. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Ida Marie III Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Vrod skrev 17 minutes ago: Har du fått assistanse i Spania? Nei, du mener forsikring selskapet her i Spania fører meg bak lyset, eller ikke vet hva de driver med ?? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Hmm ja, det var nok mye rart i det jeg skrev. Jaja Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 VannTro skrev 14 minutes ago: Ser ikke på det som snylting å ikke være medem i RS eller gi bidrag til dem, men mens andre kanskje har valgt å støtte andre organisasjoner har jeg valgt RS. Det føles ganske naturlig når man tilbringer mesteparten av fritiden med båt. Det var kanskje feil ordvalg, men min mening er at hvis flere i fritidsbåtflåten hadde vært medlem av RS ville de fortsatt hatt mulighet til og gi den service de ga før med rute konvoi over utsatte strekninger, dykking etc og kanskje ikke behovet for tigging ville vært der. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Ida Marie III skrev 5 minutes ago: Nei, du mener forsikring selskapet her i Spania fører meg bak lyset, eller ikke vet hva de driver med ?? Nei det mener jeg ikke, men hva er begrunnede forsikringskade der du ikke kan belastes og få avkortning? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Eureka Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Hmmm dersom det koster 1500 å være medlem i RS, og er assistanse eller redning koster mer enn det, hvilket det gjør, da er det jo "alle de andre" medlemmene som betaler for din redning..... er ikke det å snylte da? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Vrod skrev 47 minutes ago: hvilke aktører blir kontaktet av hovedredningssentralen ved uhell til sjøs det er RS , HRS bruker de ressursene de har behov for. RS, Røde Kors, Seaking, ambulanse, politi osv, osv. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Vrod skrev 55 minutes ago: Det er vel noe alle kan mene at de ikke gjør noe annet en og velge annerledes men jeg er ganske sikker på at også de som velger annerledes synes det er greit med assistanse når uhellet er ute, så det er godt alle ikke velger annerledes . Foresten hva velger du annerledes kan jeg ringe deg hvis jeg får trøbbel? Jeg var medlem tidligere og trengte assistanse og fikk det ikke selv om skøyta var like i nærheten og bare kjørte fram og tilbake. Fikk hjelp av politiet til slep i stedet. Er derfor ikke medlem lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Mulligan skrev 1 minute ago: HRS bruker de ressursene de har behov for. RS, Røde Kors, Seaking, ambulanse, politi osv, osv. God dag her er det en og annen kverulant, så sjøgående ressurser så kan vi legge til Forsvaret ,BB , Fiskeflåten osv Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Ida Marie III Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Vrod skrev 48 minutes ago: Nei det mener jeg ikke, men hva er begrunnede forsikringskade der du ikke kan belastes og få avkortning? Uansvarlighet som fyllekjøring etc vil sannsynligvis gi avkortning fra forsikring, på lik linje med forsikring i Norge, Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Eureka skrev 53 minutes ago: Hmmm dersom det koster 1500 å være medlem i RS, og er assistanse eller redning koster mer enn det, hvilket det gjør, da er det jo "alle de andre" medlemmene som betaler for din redning..... er ikke det å snylte da? Så du mener alle forsikringsordninger er ordninger hvor skadelidte snylter på de andre medlemmene som ikke har stilt noen krav?. Jo, hvis du definerer det som snylting så er det jo det :-) Noen vil kalle det for kollektive løsninger for å hindre at enkelte havner i "uløkka", eller bare forsikring. --- Men ja, jeg skulle gjerne hatt et todelt RS, ett for redning og ett for "service/assistanse". Blir litt småsur når RS bruker tid og ressurser uten å ta betalt på å kjøre diesel eller kappe tau ut av propellen til båter som ligger trygt fortøyd. Skulle gjerne sett at mine penger gikk til redning, så kunne jeg heller betalt for assistanse/service når jeg hadde bruk for det. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 11.Mai.2017 Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Jeg syns folk kan velge det de vil. Jeg er totalmedlem - fordi jeg syns tjenesten RS leverer et helt unik og verdt å ta vare på. Det jeg ikke liker, er at jeg på toppen av å betale for registrering i småbåtregisteret og totalmedlemskapet. Får tiggerbrev som er til forveksling likt fakturaen på hver av disse. Sammen med medlemskortet i år, kom det en faktura min samboer hadde lagt til betaling uten å se så nøye på den (hun tenkte det var for medlemskapet). Men det var bare et tiggerbrev. Heldigvis oppdaget jeg det, før hun betalte den. Det syns jeg de kan holde seg for gode til. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.