Jump to content

Revidert statsbudsjett

Pequod

Recommended Posts

Ida Marie III skrev 3 minutes ago:

Hvor har du dette fra ??

Jeg har vært på egen kjøl i både Tyskland, Frankrike,Nederland samt Danmark og kan ikke huske å ha båret en eneste kanne drivstoff...

Det med drivstoff på kanne gjelder vestkysten av Danmark de vedtok det ved lov for 6-8 år siden så jeg blei veldig overrasket det var heller ikke mulig og få tanket fra bil uten at det var nytte fartøy for det prøvde jeg.

Nå kommer sommeren?

matsemann skrev for 4 timer siden:

Ville du følt deg som en snylter om du på påskefjellet fikk et aldri så lite slag og f.eks trengte umiddelbar helikopterassistanse? Du er jo kanskje medlem av Norsk luftambulanse, men jeg er ikke det. Om det hadde skjedd meg, hadde jeg vært en snylter hvis jeg trengte nevnte assistanse?

Hold deg på fjorden nå i denne tråden, nei jeg er ikke medlem i NL og jeg har svima av på fjellet og fikk hjelp og det får vi vel alle for det om vi kanskje ikke får flyfrakt alle sammen noe av det betales vel over skatteseddelen tror jeg.

Nå kommer sommeren?

Pequod skrev 22 minutes ago:

Bare litt flisespikkeri, men totalmedlemskapet i RS har gått opp, og i år var faktisk giroen for totalmedlemsskap på 995,- 

Jeg har valgt å være totalmedlem og lever godt med det. Har også valgt å betale de få hundrelappene til Småbåtregisteret.

Men som så mange andre er jeg noe lei alle tiggerbrevene.

Det skal jeg ikke nekte på da jeg har lagt min på autogiro og har ikke sett nøye etter men det er under 1000,- for det er grensa jeg satt på den og hvor mye de tok i år for småbåtregistret er jeg også usikker på.

Nå kommer sommeren?

Mulligan skrev 22 minutes ago:

Nå ser vi hvor galt det kan bli.

Statens Vegvesen har visst i mange år at de nye brede fergene kommer. Når de er på plass, innser de at kjørefeltene er for smale. Og det hjelper lite å tømme ferga raskt når trafikken ikke kan tas unna videre. Trafikken ledes gjennom byen med en tre-fire rundkjøringer. (Ikke jeg. Jeg har en bakvei). 

I Horten ledes trafikken vekk fra byen og direkte via ny vei til E-18.

Nå går det i rushtiden sju ferger i dette sambandet, og likevel er fra tid til annen kø. Jeg trodde at de mest belastede fergeforbindelsene skulle erstattes med bro, men geografien er feil. Til sammenligning, Hardangerbrua har en fjerdedel av trafikken Horten-Moss sambandet har. Og ei bru der er uaktuellt.

Du treffer godt med det du tar opp der for rushtiden i Moss nå er det helt bråstopp og den broen du nevner er det vel ikke mange prosent trafikk på hvis man sammenligner med trafikken som går Moss-Horten og Oslofjordtunnellen når det er åpent.

Nå kommer sommeren?

Mulligan skrev 13 minutes ago:

Jeg trur nok han karen i Esbjerg har fortalt deg ei skrøne.

I Lemvig kan du bunkre fra pumpe til båt.

Hirtshals har samme system som Skagen. Pumpe med kortautomat på kaia.

Nei det kan du jo kontakte Danskemyndigheter om og så vidt jeg vet ligger vel ikke Lemvik ute på vestkysten som er Nationalpark stort sett hele veien Lemvik ligger vel inne i Isfjord deltaet? Fra Hanstholm og østover hele veien til Tyskland kan du tanke på vanlig måte både fra landpumpe og tankbil.og det jeg skreiv noe tidligere med drivstoff på kanne er vel ikke riktig men myndighetene tillater ikke marina pumper eller bunkring fra tankbil så lenge det er fritidsbåt men du får bunkret næringsfartøy så da er det kanner eller andre hjemmelagde løsninger som gjelder der nå.

Redigert av Vrod (see edit history)

Nå kommer sommeren?

Vrod skrev 36 minutes ago:

Det med drivstoff på kanne gjelder vestkysten av Danmark de vedtok det ved lov for 6-8 år siden så jeg blei veldig overrasket det var heller ikke mulig og få tanket fra bil uten at det var nytte fartøy for det prøvde jeg.

Vel, da kokte det ned til Vestkysten av Danmark, og ikke hele Europa...

Vestkysten av Danmark har jeg ikke vært med båt, så det skal jeg ikke utale meg om, men må si jeg tviler sterkt på det...

Ida Marie III skrev 5 minutes ago:

Vel, da kokte det ned til Vestkysten av Danmark, og ikke hele Europa...

Vestkysten av Danmark har jeg ikke vært med båt, så det skal jeg ikke utale meg om, men må si jeg tviler sterkt på det...

Da kontakter du Danske myndigheter så får du en avklaring på det.

Nå kommer sommeren?

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev 58 minutes ago:

Klart det må betales, bare offentlige ansatte som tror der fins en gratis lunch...

Det er nettopp derfor en har forsikring, så betaler de...

Så du mener at offentlig ansatte generelt tror assistanse er gratis... men hvem var det som hadde forsikring igjen? De i privat sektor?

Skjønner ikke en pøkk av hva du skriver her... Tror det kan være lurt å legge på godt med solkrem og oppsøke skygge hvis sola tar litt hardt i utlandet. 

Pinkvin skrev 2 minutes ago:

Så du mener at offentlig ansatte generelt tror assistanse er gratis... men hvem var det som hadde forsikring igjen? De i privat sektor?

Skjønner ikke en pøkk av hva du skriver her... Tror det kan være lurt å legge på godt med solkrem og oppsøke skygge hvis sola tar litt hardt i utlandet. 

Traff hardere en meningen var , men ok...

Joda, solen tar her, sitter alltid i skyggen, og kjøler meg i bassenget..:wink:

Fredag etter jobb - vårpuss i god gang, båten skal på vannet straks - og dette bruker dere tid på?

Google bunkers Danmark: http://www.nordicmarineoil.dk/find-din-havn.aspx# 

Forsikring - velg det du ønsker - så lenge du har råd til konsekvensene :)

RS - se Forsikring

Småbåtregisteret - se Forsikring

Tiggerbrev - se Forsikring

Nå er det ut og bytte kjølevæske og fyre opp V8ern for første gang i år - kos dere med en fin helg!

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev 1 minute ago:

Traff hardere en meningen var , men ok...

Nei. Dette blir som om jeg står keeper og så stormer spissen fra det andre laget, med shortsen over hodet, ut av banen i feil retning mens han babler sanseløst, og ballen er det ingen som har sett.

Du traff ingenting for ingen forstår hva du mener. For det er jo null, 0, logikk i å påstå at offentlig ansatte mener assistanse er gratis og de i privat sektor tegner forsikring

:-D. Derfor jeg ble litt bekymret ifht solstikk.  

Security skrev 1 time siden:

Tror nok at de verdiene som redningsselskapet besitter dreier seg om verdier knyttet opp til verdi av båter. Disse er jo i bruk for å hjelpe deg og meg i nød. Det dreier seg ikke om realiserte verdier. 

RS hadde ved utgangen av 2015 totalt 724 millioner kroner i et eget fond de forvalter, som er bygget opp med selskapets formidable overskudd gjennom årene, særlig den gangen de tjente hundrevis av millioner årlig på spilleautomater.

Dette inkluderer ikke driftsmidler, slik som skøytene, som har en verdi på rundt 900 millioner kroner i tillegg, som stort sett er finansiert av donasjoner.

I 2014 var overskuddet rundt 80 millioner kroner, mens i 2015 var overskuddet "bare" 16 millioner for konsernet.

Vrod skrev for 21 timer siden:

I følge  http://www.danskehavnelods.dk/  kan en bunkre  lystbåter på Vestkysten.  

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...