Dag H Startet 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2017 Var kanskje litt kjapp på avtrekkeren og kjøpte en ny original stålpropell til min 2016 mod 90 HK Evinrude E-tec. Dette var på finn. Da jeg skulle bytte med min gamle ødelagte aluprop, så passer den på akslingen, men den kommer litt for langt inn. Dvs si at da jeg skrur den til så sitter den fast. Det kan se ut som det er litt lengre avstand ned til hubb eller boss eller hva det heter.... tips Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Har du tatt ut "thrust washer" fra den gamle propellen? en solid stålskive som skal ligge an på akslingen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Dag H Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Ja, og hvis den hadde vært litt tykkere, så ville propellen sitti de nødvendige millimeterne lengre ut på akslingen. Går det an å kjøpe en ny sånn som er litt tykkere? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 11.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Eventuelt så mangler du kanskje den der 15 spline washer? Men thrust washer må definitivt være der :) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Dag H Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Har som sagt den, men propellen kommer for langt inn på akslingen. Med den gamle propellen, så sitter den kanskje 4-5 mm lengre ut. Da passer mutter og låsesplint perfekt. Med den nye propellen så kommer den så langt inn, at dette ikke passer. Så med en tykkere thrustwasher så ville nok problemet vært løst. Har googla meg grønn, men det har ikke hjulpet meg særlig?? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79129716&fks=79129716 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 har vært borti at man må ha annen thrust washer ved propellbytte. Er det org. propell så burde det være greit å få tak i fra evinrude forhandler Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Dag H Svart 12.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Ser ut til at forhandlerne mener at en større thrustwasher skulle ha fulgt med i pakken. Har nå fått tak i en som er en del tykkere, og håper da at problemet mitt er løst, og at båten endelig kan havne på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.