Sun Flyer Startet 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2017 Dette er jo noe vi som seiler har visst lenge, greit å få det bekreftet.. http://www.sailingscuttlebutt.com/2017/05/11/sail-beats-power-record-rochambeau/ Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Fjellbonden Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Så vi med god tid kan fortsette med motor da.......... Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Og jeg har ekstra god tid, så jeg har robåt - i hagen Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
pacuare Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Synes det er litt kult at noen ser på motorbåt og rekorder. Må jo være en mer behagelig tur, de går jo utenom stormbeltene, mens seilbåtene går i stormbeltene. Selv om jeg er en seiler tror jeg at jeg hadde valgt motorbåten her, tropene er mer behagelig enn sørishavet. Motorbåter er generelt dårlige på lange distanser. Ikke bare problem med drivstofftilførsel, også at det er kjedelig. Veldig få motorbåter som seiler over til Skotland for eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 pacuare skrev 44 minutes ago: Veldig få motorbåter som seiler over til Skotland for eksempel. Ja, de går vel helst for motor... (beklager, kunne ikke dy meg) Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Båter "seiler" enten de har motor eller seil, i følge norskt språk råd. (beklager, kunne ikke dy meg) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 (redigert) Lett match skrev 3 minutes ago: .. i følge norskt språk råd. (beklager, kunne ikke dy meg) Det skrives "Norsk språkråd", om du først skal korrigere Redigert 12.Mai.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Norsk språkråd. (beklager, kunne ikke dy meg) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Framtia Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 (redigert) Thomas Coville satte ny singlehanded verdensrekord i fjor, kom rundt på 49 døgn og noen timer. Det er så imponerende at jeg ikke finner ord. Båten er 31 meter lang og 21 meter bred. Seilene veier opp mot 150 kg per stk, og alt dette må han håndtere alene. Seilarealet er på maks nesten 700m2. Snittfart var ca 23 knop (over 50 døgn....) Redigert 12.Mai.2017 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sun Flyer Svart 12.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Dette gjelder også på normale langdistanser som vi hvermansen også kommer borti. Min forrige båt, "Sun Flyer" en jeanneau sun fast 43 brukte 14 dager fra Gibraltar til Bergen inkludert 3 liggedager for vedlikehold/reperasjoner. Hadde neppe gått med motorbåt i samme størrelse. Brukte også 30 liter diesel og 48 timer på en leveringstur fra bergen til horten med samme båten i normalt sommervær. Glad jeg ikke har en sånn treg motorbåt. :) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.