Kjellg
Takker for en veldig fyldestgjørende forklaring på saken. Satt bare og tenkte på dette med vsr og spørsmålet var egentlig veldig hypotetisk. Har bare sittet og lest om at det er så mange som kobler opp vsr i viden sky uten å tenke på dette med strømflyt. Plutselig så kom tanken på "bølgen" som kan skylle mellom bankene i ytterste konsekvens, spesielt agm og lithium banker. Selv om dynamo går og releet en "enablet", så vil vel den sultne banken ta strøm både fra dynamo og den andre banken?
Selv så har jeg foreløpig "bare" lukkede blybatteri men planlegger etter hvert som prisene går ned, å hoppe over på lithium. For ordens skyld så har jeg også Victron sin ArgoFet 200A skiller, da i tillegg til min Balmar :) Og ja, "Belt load" er skrudd ned :)
Vsr er sikkert en veldig smart sak, men ser jo at det er ikke alltid den er egnet som "main" supply om jeg kan kalle det for det. Ser absolutt fordelen med den, men den kan ha sine svakheter. Igjen takk for svaret.
Btw, satt her om dagen og så på akkurat samme power supply som du har. Fant den på AliExpress. Fornøyd med den?