Jump to content

Edit History

TICORA

TICORA

IMG_0493.JPG.e68dc9785eaea1abec2a7b95a2c4918a.JPGHar gående en diskusjon med leverandøren av seilbåten vår. Vi har akkurat fått levert en 2år gammel 46 fots båt som er tidligere brukt som demobåt. Vi er godt fornøyd med både båt og leverandøren så spørsmålet her er mer prinsippielt. 

Vi oppdaget ved første gangs seiling på lens at bommen ikke har feste for preventer ytterst. Dvs at den mangler det vanlige støpejerns endestykket hvor reveliner og opphalet er festet. Forklaringen vi har fått er at vi har så stor rigg at dette ikke er vanlig. Vi må derfor montere en ny bøyle på enden for egen regning. Kostnaden er ikke det helt store men jeg har snakket med mange andre og sjekket alle båter i samme kategori jeg har sett og alle er levert med dette. I tillegg har vi vært på 2 seilkurs hvor begge instruktører har omtalt dette som standard. 

Hva sier de erfarne BP'ere? Er dette standard eller ikke? 

TICORA

TICORA

Har gående en diskusjon med leverandøren av seilbåten vår. Vi har akkurat fått levert en 2år gammel 46 fots båt som er tidligere brukt som demobåt. Vi er godt fornøyd med både båt og leverandøren så spørsmålet her er mer prinsippielt. 

Vi oppdaget ved første gangs seiling på lens at bommen ikke har feste for preventer ytterst. Dvs at den mangler det vanlige støpejerns endestykket hvor reveliner og opphalet er festet. Forklaringen vi har fått er at vi har så stor rigg at dette ikke er vanlig. Vi må derfor montere en ny bøyle på enden for egen regning. Kostnaden er ikke det helt store men jeg har snakket med mange andre og sjekket alle båter i samme kategori jeg har sett og alle er levert med dette. I tillegg har vi vært på 2 seilkurs hvor begge instruktører har omtalt dette som standard. 

Hva sier de erfarne BP'ere? Er dette standard eller ikke? 

• Create New...