Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

Feil på Map sensor muligens, den har 2 målinger, trykk i manifold og tempratur mener jeg det var. Hvis motor måler feil på begge disse, struper den diesel mengde med 35% ut fra husken...

Du finner den store verksted manualen på nett(800 sider), der står det beskrevet hva som gir struping av motor og hvor mange % den struper. Kan evt sende deg denne på mail.

Ville forsøkt leid et rinda verktøy på verksted, eller få et verksted å kjøre en diagnose.

Gjenganger av feil er dyse nr 1 (kan bare være kontakt) og Map sensor.

Dyse nr 1 er ganske dyr..

Dyse 1 kan du enkelt sjekke ved og ohme med et multimeter rett på pinnene på dyse, skal være ca 100ohm.

Førstefender

Førstefender

Feil på Map sensor muligens, den har 2 målinger, trykk i manifold og tempratur mener jeg det var. Hvis motor måler feil på begge disse, struper den diesel mengde med 35% ut fra husken...

Du finner den store verksted manualen på nett(800 sider), der står det beskrevet hva som gir struping av motor og hvor mange % den struper. Kan evt sende deg denne på mail.

Ville forsøkt leid et rinda verktøy på verksted, eller få et verksted å kjøre en diagnose.

Dyse 1 kan du enkelt sjekke ved og ohme med et multimeter rett på pinnene på dyse skal være ca 100ohm.

Førstefender

Førstefender

• Create New...